خبرگزاری اصفهان 15 باد و گردوخاک اصفهان را ۱۳ فروردین در می‌نوردد/ ورود امواج بارشی - اصفهان 15

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: امروز جوی به نسبت پایدار در سطح استان اصفهان حاکم است و آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی به ورود موج ناپایدار بارشی به استان از فردا چهارشنبه اشاره کرد و افزود: با نفوذ این سامانه افزایش ابر، تشدید سرعت وزش باد و وقوع بارش‌های پراکنده و رگبارهای بهاری و رعد و برق را به ویژه در نیمه غربی استان شاهد خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: بارش‌های پیش رو رگباری است و به صورت لحظه‌ای شدت می‌یابد که نمود بارشی خوبی دارد هر چند که برپایه الگوهای هواشناسی در مجموع بارندگی قابل توجهی را در غرب استان نیز انتظار نداریم.

هنرمند درباره وضعیت جوی استان در روز جمعه، ابراز داشت: پدیده غالب جوی استان در روز جمعه (روز طبیعت) و شنبه پیش رو وزش باد به نسبت شدید تا شدید است و حتی احتمال وقوع توفان و گرد و خاک در نواحی شرقی و جنوبی استان مانند شهرهای اردستان، نطنز، نائین، شهرضا و سمیرم به ویژه در ساعات بعد از ظهر وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: زرین‌شهر با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر ۵۱۷۸۰۲۰

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 549 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.