خبرگزاری اصفهان 15 اینترنت رایگان دانش‌آموزی؛ شگرد فیشینگ کارت‌های بانکی - اصفهان 15

سرهنگ سید مصطفی‌مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، اظهار کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنها، انتشار لینک‌های جعلی یا فیشینگ در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان در شبکه‌های اجتماعی است.

وی افزود: لینک معرفی شده، دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: به همه شهروندان به خصوص دانش‌آموزان توصیه می‌شود به پیام‌های دریافتی از سوی افراد ناشناس اعتماد نکرده و روی آنها کلیک نکنند. همچنین هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به صورت کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی توسط مجرمان از طریق اپلیکیشن شاد نیز صورت می‌گیرد، معلمان و دانش‌آموزان جهت نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‌//medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که عموماً با مضامین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها به ویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند توجه نکنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 521 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها