خبرگزاری اصفهان 15 انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه اوج تعالی نهضت‌های عاشورایی است - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه هشتم مردادماه_ در نطق میان دستور نودوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران و مسئولان، شهروندان و همه کسانی که با عیادت نسبت به حقیر ابراز محبت کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی دارم.

وی افزود: قیام حضرت امام حسین (ع) حرکت اعتراضی علیه حکومت یزید بود که به شهادت او و یارانش و اسارت خانواده‌اش انجامید؛ این حرکت با خودداری امام حسین (ع) از بیعت با حاکم مدینه و خروج از این شهر آغاز شد و با برگشت اسیران از مدینه پایان یافت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر حسین (ع) از اسلام محافظت نمی‌کرد، امروز از اسلام نامی نبود، گفت: امام حسین (ع) با قیام خونین خود انقلابی برپا ساخت که هنوز خون گلویش خشک نشده بود، علم‌های انقلاب علیه یزید و بنی‌امیه بلند شد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) زندگانی جاودانی را برای خود و امنیت و سلامت و سعادت را برای مسلمانان تضمین کرد، تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) نبود و قیام نکرده بود، امروز بیش از یک میلیارد و نیم جمعیت مردم در دنیا به اتفاق کلمه شهادت بر یگانگی خدا و رسالت حضرت محمد (ص) و عظمت اسلام نمی‌دادند.

فلاح افزود: بی جهت نیست که ۱۴ قرن خردمندان، عقلا و سیاست مداران و دانشمندان در این سیاست ملی خضوع و خشوع کرده‌اند و بی سبب نیست میلیون‌ها نفر از مردم در طول سال‌ها احساسات دینی و اجتماعی نشان داده‌اند و هر سال نهضت ملی برپا می‌کنند که گویی دیروز حسین شهید شده است؛ این احساسات و قدرشناسی از پیشوای خود به این دلیل است که حسین (ع) اگر قیام نمی‌کرد این ملت محو و نابود شده بود.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در سایه تعلیمات آسمانی جد بزرگوارش می‌دانست در این معامله زیان نخواهد کرد، می‌دانست از زخم شمشیر و نیزه نباید لرزان شد. او مصمم بود که جامعه مظلوم را از زیر یوغ بیدادگران نجات دهد و با شرافت زیست و شهادت را بهتر از زندگی با ذلت دانست.

حفظ و توسعه زیرساخت‌های کشور، تولید ثروت و تقویت استعدادهای نسل جوان در جهت قیام امام حسین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: در جای جای ایران اسلامی و اصفهان مردم بذل عشق و محبت کردند و این خیمه را برافراشتند. نکته مهم بصیرت و شناخت این است که اگر حسین بن علی (ع) به مسلخ شهادت رفت به خاطر این بود که خواص اسیر دنیا شدند و به‌رغم اینکه عابد و زاهد و جانباز بودند پایشان لغزید و دنیا را انتخاب کردند؛ امام زمان (عج) ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب است، او هم ندای هل من ناصر و این عمار سر می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تولید ملی، جهش تولید و گفتمان تولید همان شعار هل من ناصر است، اظهار کرد: پرهیز از دعواها و مرزبندی‌های سیاسی، قدرت طلبی، اختلاف افکنی بین مردم و یأس آفرینی یعنی «هل من ناصر» باید بدانیم در کجای تاریخ هستیم و مقتضیات زمان چیست و رهبر انقلاب از ما چه انتظاری دارند، بدانیم دشمن کیست و مبارزه با آن با چه روش و کدام ابزار انجام می‌شود. بدون اینها برای مصائب حسین (ع) گریستن و حسین زمان را رها کردن همان چیزی است که اتاق فکر صهیونیست به دنبال آن است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و توسعه زیرساخت‌های کشور، تولید ثروت و تقویت استعدادهای نسل جوان در جهت قیام امام حسین (ع) است، گفت: عاشورایی که از یک مکتب انقلابی و ارزشی شکل گرفته اگر به یک واقعه سوزناک شخصی تبدیل شود، منطق ندارد.

فلاح افزود: گاهی این حادثه بزرگ به گونه‌ای ترسیم شده که تنها باید بر مصائب حضرت اشک ریخت و تنها به سخنرانی‌های بی ارزش پرداخت که گاهی در زمان طاغوت ترویج می‌شد که معلم شهید استاد مطهری به مبارزه با این کج فهمی‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه دوام استقلال ما در گرو نگرش آزادی‌خواهانه به حقیقت عاشورا است، تصریح کرد: حماسه کربلا از آن رویدادهای تاریخی است که محدود به زمان و مکان خاصی نیست و هر جا که ظلم و حق ستیزی باشد می‌تواند صحنه کربلا و ظهر عاشورا باشد.

انقلاب شکوهمند اسلامی را می‌توان نقطه اوج تعالی نهضت‌های عاشورایی برشمرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: عاشورا نماد و تبلور جاودانه حق طلبی و آزادی خواهی است و قیام امام حسین (ع) صرفاً برای نه گفتن به طاغوت زمان نبود بلکه طلایه‌دار یک نهضت جهانی و الگویی برای همه آدمیان در همه دوران‌ها است.

وی ادامه داد: هرگاه مسلمانان با تأسی به آن حماسه در برابر ظلم و بی‌عدالتی قد علم کردند، توانستند بزرگ‌ترین نیروهای مادی جهان را مقهور خود سازند و این جنبش‌ها و نهضت‌های آزادی‌خواهانه در کشور ما بسیار است.

فلاح با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی را می‌توان نقطه اوج تعالی نهضت‌های عاشورایی برشمرد، گفت: این قیام به رهبری امام بت شکن و امت حق طلب توانست بزرگ‌ترین جباران روزگار را از سریر غرور به خاک مذلت بنشاند و مهمترین عامل پیروزی این انقلاب را می‌توان موج زدن روح قیام عاشورا دانست.

وی تصریح کرد: تأثیر این قیام صرفاً منحصر به مبارزه با رژیم پیشین نبود، این نهضت در ادامه راه خود نیاز بیشتری به عاشورایی ماندن پیدا می‌کند، زیرا تمام جباران روزگار با نیروهای اهریمنی در برابر آن می‌ایستادند که اینگونه شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ادامه مسیر انقلاب اوج خود را در دفاع مقدس نشان داد و در این دوران بارها شاهد خلق حماسه عاشورا بودیم. در یک سو رزمندگان به رهبری خمینی کبیر و در سوی دیگر دشمنان حضور داشتند که با اسباب دنیوی خود مقهور روح حماسه جاوید کربلا شدند.

وی تصریح کرد: پیام حق گویی کربلا عرصه تاریخ را درنوردیده و در جای جای این کره خاکی شاهد بر افراشته شدن پرچم عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 30 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها