خبرگزاری اصفهان 15 اعتبار ۲ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی مرکز غربالگری کودکان خیابانی در اصفهان - اصفهان 15

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، با اشاره به راه‌اندازی مرکز غربالگری و ساماندهی کودکان خیابانی در اصفهان اظهار کرد: این مرکز مراقبتی و حمایتی کودکان کار و خیابانی به همت شهرداری و همکاری فرمانداری و سازمان بهزیستی استان اصفهان با هزینه‌ای حدود دو میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این مرکز غربالگری کودکان خیابانی برای نخستین‌بار در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: در این مرکز کودکان کار و خیابانی که به‌دلیل مشکلات اقتصادی و رفع مسائل معیشتی پا به خیابان می‌گذارند، غربالگری و ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به باندهایی که از کودکان کار استفاده‌های ابزاری می‌کنند، تصریح کرد: در مرکز غربالگری کودکان خیابانی، کودکان متکدی و خیابانی شامل پسران و دختران (زیر ۱۸ سال) زیر نظر اداره کل بهزیستی این استان ساماندهی و هدایت می‌شوند.

ابوطالبی فقر خانوادگی، افزایش جمعیت، بی‌سوادی والدین، مهاجرت از روستاها به شهر، مهاجرت از کشورهای همسایه، اعتیاد والدین و کودک‌آزاری را از جمله عوامل تکدی‌گری و کار کردن کودکان در خیابان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مرکز غربالگری کودکان خیابانی اصفهان با هدف جمع‌آوری و هدایت این کودکان از سطح شهر راه‌اندازی شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 9 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.