خبرگزاری اصفهان 15 اطفای حریق ۳۹۴ خودرو از ابتدای امسال تاکنون توسط آتش‌نشانان اصفهان - اصفهان 15

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: طی هفته گذشته ۲۶۵ عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی و تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی امدادرسانی شد که ۱۰۶ مورد آنها حریق و آتش سوزی و ۱۵۹ مورد حوادث و خدمات ایمنی بوده است.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین آتش‌سوزی‌هایی که در هفته گذشته با فراوانی ۱۱ مورد داشته‌ایم، حریق وسایل نقلیه است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تمام حریق‌های صورت گرفته در سازمان آتش‌نشانی مورد بررسی دقیق و گزارش علت آن‌ها تهیه و تحلیل درباره مربوطه انجام و آرشیو می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۶۲ مورد حریق وسیله نقلیه را شاهد بودیم، همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۹۴ مورد حریق خودرو به این سازمان گزارش شده است که نیروهای آتش‌نشانی امدادرسانی لازم را انجام دادند، ادامه داد: بر مبنای گزارش کارشناسان متخصص سازمان آتش‌نشانی در زمینه علت‌یابی حریق خودرو، از بین ۶۶۲ مورد حریق خودرو در سال ۱۴۰۱، ۳۰۲ مورد مرتبط با اتصالی برق خودرو و ۲۲۸ مورد مربوط به نشت بنزین بوده است.

باقری ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس توصیه اکید ما به همه رانندگان خودرو، خاصه رانندگان سرویس مدارس و حمل و نقل عمومی این است که نسبت به بررسی و بازدید دقیق سیم کشی و اتصالات برق خودرو توجه داشته باشند و عیوب احتمالی خودروی خود را مرتفع کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از موارد حریق خودرو به علت تصادف اتفاق می‌افتد، بنابراین درخواست می‌کنیم که رانندگان داخل خودروی خود خاموش کننده‌های پودر و گاز را جانمایی کنند تا با استفاده به موقع، در لحظات اولیه شروع حریق از آن ممانعت شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با رعایت نکات امینی از سوی شهروندان، شاهد کاهش محسوسی در زمینه حریق خودروها خواهیم بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 19 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها