خبرگزاری اصفهان 15 اصفهان پیشگام در طرح مدیریت بستری الکترونیک - اصفهان 15

محمدحسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، اظهار کرد: از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان اصفهان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شدند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر در شش ماه اخیر خدمات درمانی خود را از طریق نظام ارجاع دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری فریدونشهر، حدود ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: علاوه بر این، درحال‌حاضر حدود ۱۵ هزار نفر از عشایر شهرستان از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه طی سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان بودجه درمانی از طریق بیمه سلامت برای شهرستان فریدونشهر تخصیص داده شده است، ادامه داد: یک سوم جمعیت استان اکنون تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اجرای صددرصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از دی‌ماه سال گذشته

وی با اشاره به اجرای صددرصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از دی‌ماه سال گذشته در کشور و استان اصفهان، تصریح کرد: با اجرای این طرح، هم‌اکنون در بیمه سلامت نسخه غیرالکترونیک نداریم.

صفاری در پاسخ به این پرسش که بسیاری پزشکان از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی ناراضی هستند و با بیماران همکاری صددرصدی ندارند، گفت: همیشه در برابر تغییرات مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد، اما این آغاز تغییری بزرگ در راستای دولت الکترونیک است و هیچ راهی نیست. در این میسر نه تنها نسخه، بلکه باید پرونده‌های الکترونیک سلامت در بحث‌های بستری نیز اجرایی شود.

وی اضافه کرد: تعرفه‌های خدمات پزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی مصوبه هیئت دولت است، اما سازمان بیمه سلامت در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها را با پوشش بیمه‌ای تقبل کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه درحال‌حاضر تنها تعرفه دولتی مدنظر است، اما امید می‌رود به سمتی حرکت کنیم که در بخش خصوص نیز تعرفه خصوصی مدنظر قرار بگیرد تا پرداخت‌ها از جیب مردم کاهش یابد، ادامه داد: بیمه سلامت در تلاش است تا با مدیریت جدید پوشش بیمه‌ای، ۹۰ درصد بیمه بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی را در بخش خصوصی مدنظر قرار دهد.

راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در کشور

وی اظهار کرد: سازمان در سنوات گذشته با ارائه دفترچه‌هایی برای بیماران خاص از جمله ام‌اس، سرطانی‌ها و شیمی‌درمانی‌ها پوشش خوبی داشته است، اما درحال‌حاضر به دنبال راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در کشور هستیم که طیف وسیعی از بیماری‌های جدید را تحت پوشش قرار دهیم و امید است در سال ۱۴۰۱ محقق شود.

صفاری با اشاره به ارزیابی وضعیت پوشش بیمه سلامت استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها، افزود: با توجه به موقعیت صنعتی استان که اکثر بیمه‌شدگان بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند، جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای سلامت آن به نسبت سایر استان‌ها کمتر است.

پوشش ۹۰ درصدی خدمات ناباروری توسط بیمه سلامت

وی با بیان اینکه استان اصفهان نخستین استانی است که پوشش ناباروری را تحت نظر بیمه سلامت عملیاتی کرده و اجرای این طرح در این استان برای اولین بار در کشور انجام شده است، ادامه داد: براساس اقداماتی مناسب و جدید در سازمان، ۹۰ درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است. از ابتدای خردادماه سال جاری نیاز به پرداخت هزینه‌های ناباروری نیست و با مراجعه به این مراکز هزینه‌های درمانی بیماران کامل از صورت حساب آنها کسر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اقدامات اجرای پرونده‌های الکترونیک سلامت در بستری را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: استان اصفهان در اجرای طرح مدیریت بستری الکترونیک بیماران نیز پیشگام است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 354 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 16 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.