خبرگزاری اصفهان 15 اصفهان طلایه‌دار تنوع رشته‌های صنایع دستی در کشور - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵، محسن معصومی با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شده است، اظهار کرد: اصفهان به دلیل جایگاه ارزشمندی که در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد در سال ۲۰۱۵ میلادی بعد از پیگیری‌های متعدد مسئولان کشوری و استانی، این شهر توسط شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد.

وی با بیان اینکه اصفهان نخستین شهر کشور از لحاظ تعداد و تنوع در رشته‌های صنایع دستی محسوب می‌شود، ادامه داد: دو سوم رشته‌های صنایع دستی کشور در اصفهان موجود است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ثبت جهانی شهرها و روستاهایی که دارای فرهنگ غنی و صنایع دستی خاص و منحصربه‌فرد است، در معرفی ظرفیت‌های آن‌ها، همچنین توسعه گردشگری بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: دریافت ۱۲۶ مهر اصالت بین‌المللی و ۵۲۸ مهر اصالت ملی صنایع دستی (بالاترین آمار در کشور)، ثبت هفت نشان ملی جغرافیایی در رشته‌های خاتم‌سازی، قلمکار، کاشی هفت‌رنگ، قلمزنی، کاشی معرق، منبت چوب، پاپیه ماشه و گره‌چینی از جمله مهمترین دستاوردهای شهر جهانی صنایع دستی اصفهان است.

معصومی با بیان اینکه اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع دستی برخوردار بوده و فرصت‌های زیادی برای رشد هنرمندان و بهره‌مندی لازم از هنر آنها را در این حوزه دارد، گفت: صنایع دستی برندی برای اصفهان است، از این‌رو امیدواریم به عنوان استراتژی برتر مدنظر سیاست‌گذاران قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 288 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 5 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها