خبرگزاری اصفهان 15 اشتراک تجربیات موفق سن‌پترزبورگ در تصفیه پساب و حمل‌ونقل شهری - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، مهدی بقایی امروز _پنجشنبه ششم مهرماه_ در نشست با هیئتی از مسئولان شهر سن پترزبورگ اظهار کرد: سال گذشته چند روزی را به همراه هیئتی از استانداری اصفهان، مهمان شهر سن‌پترزبورگ بودیم و با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این شهر کهن آشنا شدیم.

وی با بیان اینکه زمینه‌های تحقق همکاری میان دو شهر اصفهان و سن‌پترزبورگ در عرصه‌های مختلف زیاد است و تشابه‌های مختلفی در این دو شهر از جنس کالبدی و فرهنگی و حتی جمعیتی وجود دارد، گفت: سابقه عقد خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سن‌پترزبورگ به بیش از دو دهه گذشته باز می‌گردد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با همت شهرداری اصفهان و شهر سن پترزبورگ این همکاری‌های مشترک تداوم و تقویت یابد، زیرا می‌توانیم از ظرفیت‌های شهر سن‌پترزبورگ در عرصه‌های مختلف شهری و فرهنگی بهره ببریم و در سوی مقابل، شهر اصفهان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متعددی است که می‌تواند تجربیات موفق خود را در این زمینه در اختیار شهر سن پترزبورگ قرار دهد.

وی افزود: شهر سن‌پترزبورگ در زمینه تصفیه پساب دارای تجارب مختلف و موفق بوده و این نوع پساب کیفیت بسیار بالایی دارد که درخواست داشته در این زمینه و ایجاد تصفیه‌خانه پساب از تجربیات موفق شهر سن‌پترزبورگ در اصفهان استفاده کنیم؛ در این راستا علاقه‌مند هستیم موضوع نظیر پساب به عنوان موضوعات و همکاری‌های مشترک بین دو شهر تقویت شود.

بقایی با بیان اینکه هوشمندی در آبیاری فضای سبز شهری و مدیریت هوشمند آن از جمله نقاط قوت شهر سن پترزبورگ است که همکاری مشترک در این زمینه و تبادل تجربیات مورد تقاضای ما است، گفت: هوشمندی در دیگر فضاهای شهری از جمله اولویت‌های شهر اصفهان است که شهر سن‌پترزبورگ در آن سابقه درخشانی داشته و در این راستا درخواست داریم انتقال تجربیات و ارتباطات در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر همکاری مشترک میان شهر سن پترزبورگ و اصفهان می‌تواند بحث انرژی و ساختمان‌های سازگار با محیط زیست باشد، بر اساس مطالعات اصفهان، شهر سن پترزبورگ و کشور روسیه در این زمینه موفقیت‌هایی را داشته که ما نیز خواستار به اشتراک گذاشتن آن‌ها هستیم.

بقایی افزود: حمل‌ونقل شهری و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل درون شهری از دیگر موضوعات مورد درخواست شهر اصفهان برای همکاری مشترک با شهر سن‌پترزبورگ به دلیل تجربیات موفق آن‌ها در زمینه خطوط مترو، همچنین حمل‌ونقل درون شهری و اتوبوس‌ها است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در مقابل، شهر اصفهان نیز ظرفیت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف شهری داشته و می‌تواند در صورت تمایل با شهر سن‌پترزبورگ به اشتراک بگذارد، تولید محصولات غذایی متنوع، صنایع دستی فاخر و موفقیت‌هایی در عرصه‌های مدیریت شهری از جمله موضوعاتی است که می‌تواند با شهر سن پترزبورگ به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: بر اساس قرار قبلی میان دو شهر خواهرخوانده اصفهان و سن پترزبورگ پارکی به‌نام سن‌پترزبورگ در شهر اصفهان نام‌گذاری شده که بسیار زیبا و در کنار زاینده‌رود است، اما آبی در زاینده‌رود جاری نبوده و زیبایی‌های آن کمی کاسته شده است که پیشنهاد می‌شود مسئولان شهر سن‌پترزبورگ از این پارک دیدن کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 28 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها