خبرگزاری اصفهان 15 ارائه یکپارچه خدمات شهرداری اصفهان در اپلیکیشن «اصفهان من» - اصفهان 15

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به سامانه‌های قبلی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تیم توسعه خدمات الکترونیکی در سازمان فاوا سال‌های گذشته برای هر خدمت به صورت جداگانه برنامه‌نویسی انجام می‌دادند که این موضوع سرعت ایجاد خدمات الکترونیکی را بسیار کند می‌کرد، اما از سال ۱۴۰۰ سازمان فاوا این رویکرد را اصلاح و زیرساخت‌های خدمت‌ساز را جایگزین روش قبلی کرد که نمونه آن زیرساخت میز خدمت و اپلیکیشن «اصفهان من» است.

وی افزود: «اصفهان ما» اپلیکیشن تحت وب بود که توسط شهرداری اصفهان و با همکاری بخش خصوصی تهیه و در ایام نوروز ۱۴۰۰ با تبلیغات شهری گسترده در اختیار شهروندان قرار گرفت، اما به دلایل مختلف نتوانست تمام نیازهای شهروندی و گردشگری را پوشش دهد و هدف آن صرفاً معرفی اماکن تاریخی و تفریحی شهر اصفهان به گردشگران بود که آنها را از نقشه‌های چاپی بی نیاز کند که به این هدف تا حدودی دست پیدا کرد، اما نبود یکپارچگی با سامانه میز خدمت و نبود امکان ایجاد خدمت‌های شهروندی و گردشگری از مشکلات این اپلیکیشن بود.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اپلیکیشن «اصفهان من» ذیل طرح اصفهان من است، افزود: در این طرح، زیرساخت‌های «میز خدمت» و اپ «اصفهان من» شامل اپ شهروندی، گردشگری و پرسنلی و زیرساخت‌های احراز هویت یکپارچه، باشگاه شهروندی، شبکه اجتماعی و پیام‌رسان تعریف و پیاده‌سازی شده‌اند که مجموعه این زیرساخت‌ها، توسعه و ارائه خدمات را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه اپ «اصفهان من» تمام خدمات شهرداری را از طریق یک اپ یکپارچه روی گوشی‌های تلفن همراه ارائه می‌دهد، ادامه داد: در میز خدمت «اصفهان من» تمام خدمات شهرداری که مورد استفاده شهروند و گردشگر است، به‌صورت یکپارچه و متمرکز ارائه می‌شود و در این راستا زیرساخت‌های مرتبط با آن آماده شده است.

زیرساخت جدید پرداخت یکپارچه تحت عنوان سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیکی «سیپا» نیز در سال جاری به زیرساخت‌های طرح اصفهان من اضافه شده است که امکان پرداخت الکترونیکی تمام خدمات از طریق این درگاه به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.

فردانی تصریح کرد: پیش از این در حوزه‌های مختلف شهرداری، اپ تولید می‌شد، این زیرساخت کمک خواهد کرد تا تمام حوزه‌های کسب‌وکاری شهرداری خدمات خود را در چارچوب یک اپ ذیل طرح «اصفهان من» ارائه کنند که این خدمات به صورت مکان‌مند و غیرمکان‌مند بسته به نیاز و در شرایط مختلف، از یک درگاه برای شهروندان قابل ارائه باشد.

وی با اشاره به تنوع کسب‌وکاری متفاوت در شهرداری، حرکت به سمت یکپارچگی را گریزناپذیر دانست و گفت: لازم است شهروندان برای دریافت خدمات الکترونیکی از یک زیرساخت با تمام خدمات در شهرداری ارتباط داشته باشند و موجب تسهیل در ارائه خدمات و ارتقای رضایت شویم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه در اپلیکیشن «اصفهان من» زیرساخت‌های مرتبط ارائه شده است، ادامه داد: اصفهان من به سیستم احراز هویت یکپارچه به درگاه «دولت من» متصل شده و شهروندان از طریق این سرویس برای دریافت خدمات یک‌بار به سامانه ورود می‌کنند و نیاز نیست هربار برای گرفتن خدمت مجدد به سامانه ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات مختلفی در میز خدمت «اصفهان من» تعریف می‌شود و نیاز به سامانه جداگانه برای ارائه هر خدمت نیست، گفت: در سامانه میز خدمت، خدمت مورد نظر حوزه کسب‌وکاری شهرداری تعریف، فرم‌های مرتبط ایجاد و بلافاصله در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

فردانی با بیان اینکه خدمات در میز خدمت با سرعت بالا انجام می‌شود و در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایجاد بسیاری از خدمات در زیرساخت اصفهان من در کمتر از یک روز کاری امکان‌پذیر است.

وی افزود: زیرساخت جدید پرداخت یکپارچه تحت عنوان سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیکی «سیپا» نیز در سال جاری به زیرساخت‌های طرح اصفهان من اضافه شده است که امکان پرداخت الکترونیکی تمام خدمات از طریق این درگاه به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 24 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها