خبرگزاری اصفهان 15 احداث ۲ ایستگاه جدید در دستور کار آتش‌نشانی اصفهان - اصفهان 15

سرآتشیار محمدمهدی مقدس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: خرید تعدادی موتور سیکلت مجهز به کپسول‌های خاموش‌کننده، خرید اطفائیه‌های سبک و قابل تردد در مسیرهای کم‌عرض، اضافه‌کردن دو دستگاه موتور چهارچرخ به ناوگان عملیاتی محدوده بازار بزرگ اصفهان، برنامه گشت‌زنی و منطقه‌شناسی توسط فرماندهان شیفت عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه و هماهنگی با عوامل مرکز کنترل ترافیک شهرداری در راستای دریافت موج سبز مسیرها در راستای کاهش زمان رسیدن به محل حادثه توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تعیین محل حریق با استفاده از نرم‌افزارهای مدرن، اقدامات لازم انجام شده است، افزود: بهسازی و نوسازی ناوگان و تجهیزات کوهنوردی و کار در ارتفاع در دستور کار است و خرید و به‌روزرسانی لباس‌های شیمیایی و دستگاه‌های تنفسی جدید نیز در حال انجام است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای انتصاب و ارتقای کارکنان، سابقه و تجربه کاری، تحصیلات و رشته مرتبط، توانمندی افراد، تأیید مسئول مربوطه و بهره‌گیری از خرد جمعی مدیران ارشد حوزه عملیات سازمان، مد نظر است.

وی ادامه داد: انجام تست‌های آمادگی جسمانی کارکنان به‌صورت دوره‌ای، برگزاری مانورها، شبیه عملیات‌های واقعی، آموزش‌های ضمن خدمت در موارد مختلف و آموزش حرکات اصلاحی مطابق با استانداردهای آتش‌نشانی، از جمله اقدامات لازم برای آمادگی کارکنان در عملیات‌ها است که در همین راستا برای آموزش آن‌ها هرسال با هماهنگی معاونت آموزش، پیشگیری و ایمنی و نیازسنجی، بنا بر شرایط و موارد خاص، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

جانشین‌پروری، مهم‌ترین برنامه معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی اصفهان

سرآتشیار مقدس‌زاده ادامه داد: با توجه به بازنشستگی تعداد قابل توجهی از کارکنان با تجربه سازمان آتش‌نشانی در سال‌های اخیر، مهم‌ترین برنامه و شاخص این معاونت در سال جاری، جانشین‌پروری و آماده‌سازی نیروهای جدید برای مسئولیت‌های عملیاتی است.

وی گفت: کلاس‌های رفتارشناسی، خودشناسی و خودباوری در ستاد فرماندهی عملیات سازمان در حال اجرا است و برای تمام کارکنان سازمان در آینده نزدیک، در راستای آرامش و کاهش استرس کارکنان عملیاتی، این کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان درباره معیار خرید تجهیزات آتش‌نشانی افزود: تمام تجهیزات مورد نیاز سازمان قبل از خرید در کمیته فنی بررسی و بهترین کالا شناسایی و پس از تأیید نهایی برای خریداری کالای مورد نظر اقدام می‌شود.

وی درباره ایجاد ایستگاه‌های جدید گفت: با توجه به توسعه سریع شهر و جمعیت رو به رشد کلان‌شهر اصفهان، تعدادی قطعه زمین متناسب شناسایی و آزادسازی و تملک تعدادی از آن با توجه به شرایط نقطه کور انجام شده و تاکنون احداث دو ایستگاه در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها در مرحله سفت‌کاری است.

مقدس‌زاده از استخدام نیرو در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به نیاز سازمان آتش‌نشانی در خصوص تکمیل نیروی انسانی امیدواریم بتوانیم استخدام آتش‌نشان را در سال جاری اجرایی کنیم که در این باره مدیرعامل سازمان تمام تلاش خود را برای دریافت مجوز نهایی از امور استخدامی کشور به‌کار گرفته است تا این امر محقق شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 2 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها