خبرگزاری اصفهان 15 اجرای ۴۱ برنامه ویژه «روز اصفهان» در منطقه ۲ شهرداری اصفهان - اصفهان 15

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به در پیش بودن ۲۵ آبان ماه روز حماسه و ایثار اصفهان، اظهار کرد: در این هفته ۴۱ برنامه به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد عملیات محرم و روز حماسه و ایثار اصفهان و همچنین هفته کتابخوانی تدارک دیده شده است که هشت برنامه ویژه‌تر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های روز حماسه و ایثار اصفهان با هفته کتابخوانی هم راستا برگزار می‌شود، افزود: پویش «دوست شهید من» عنوان برنامه‌ای است که در راستای برگزاری برنامه کنگره ۶۰۰ شهید منطقه دو و بیش از یک هزار عنوان کتاب توسط دانش‌آموزان در سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: پویش «دوست شهید من» ویژه دانش آموزان است که هر کدام به دلخواه یک شهید را از دل محلات انتخاب و راجع به آن از خانواده شهید تحقیق و اطلاعات به دست آمده را به‌صورت کتابی تهیه می‌کنند که انتخاب شهدای عملیات محرم امتیاز ویژه‌ای برای دانش‌آموزان دارد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ویژه این مناسبت «نسل آرمان» است که به‌منظور تجدید بیعت و همبستگی کودکان و دانش‌آموزان منطقه دو شهرداری اصفهان و نظام مقدس جمهوری اسلامی با کودکان مظلوم غزه تدارک دیده شده است که این طرح ویژه در مدارس اجرا و طوماری در حمایت از کودکان غزه رونمایی و امضا خواهد شد.

طبیبی گفت: «کتاب عملیات محرم» و خواندن آن به زبان و بیان مردم از دیگر برنامه‌های این منطقه به‌مناسبت روز حماسه و ایثار اصفهان است که از مردم خواسته می‌شود حس خود را از خواندن کتاب و روایت‌های این عملیات از زبان فرماندهان و قهرمانان این عملیات و نیز واقعه روز ۲۵ آبان بیان کنند.

وی از دیگر برنامه‌های ویژه این منطقه به مناسبت ۲۵ آبان را آذین بندی محلان منطقه از تصاویر شهدا و سرداران به سبک گرافیکی عنوان کرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان دورهمی و جمع خوانی کتاب «خروش لاجوری» را با محوریت عملیات محرم، چگونگی عملیات را از دیگر برنامه‌های ویژه این منطقه برشمرد و گفت: عملیات محرم یک عملیات شکست خورده نبوده و روشنگری راجع به این عملیات و تعداد زیاد شهدای آن از زبان فرماندهان این عملیات برای نسل نوجوان از دیگر برنامه‌های این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی نوجوانان با کتاب «خروش لاجوری» با روایتگری رزمندگان عملیات محرم با پرسش و پاسخ نسل نوجوان همراه است.

طبیبی گفت: عمده برنامه این هفته «رستاخیز اصفهان» نام دارد که در محل میدان واعظ (شهیدان غربی) برگزار می‌شود و طومار «نسل آرمان» توسط دانش‌آموزان مدارس رونمایی و در نهایت تجلیل از رزمندگان عملیات محرم انجام می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 41 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 10 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.