خبرگزاری اصفهان 15 اجرای عملیات رفع خطر از زمین‌های بایر منطقه ۹ اصفهان - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: شهرداری طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، نسبت به زمین‌های بایری که در محدوده شهر، میدان یا کوچه قرار دارد و آلودگی ایجاد می‌کند، موظف است پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک، در صورت مراجعه نکردن در زمان مقرر، اقدام به دیوار کشی ملک کند.

وی تصریح کرد: در این راستا تا کنون بیش از ۵۰۰ متر مربع دیوار کشی و محصور سازی به منظور جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین در راستای رفع خطر، تعمیرات ضروری و محصور نمودن زمین‌های متروکه شهروندان در محله‌های کوهانستان، گورتان، ولی عصر (عج)، خیابان عشوریون، قدس و میرزاطاهر غربی اجرا شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در نظر گرفتن تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل، حریق، دفع خطر از بناها، دیوارهای شکسته و آسیب‌زا یکی از وظایف شهرداری‌ها به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با تدابیر اداره خدمات شهری منطقه در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان و با توجه به گذرهای باریک در محله گورتان، سه مورد بنای مخروبه و حادثه ساز با بهره‌گیری از نیروی انسانی در حال تخریب است.

قاضی‌عسگر گفت: با پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری منطقه تخریب بنای مخروبه به مساحت ۴۵۰ متر مربع در کوی دشت برز واقع در خیابان میرزاطاهر غربی، ۳۵۰ متر در کوی نسترن خیابان بهشت و ۱۰۰ متر در خیابان شهید حجازی، طی اعمال بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرایی شد.

وی با بیان اینکه عملیات تسطیح و پاکسازی زمین‌های بایر در سطح منطقه به صورت مستمر در حال انجام است، افزود: پاکسازی و جمع‌آوری نخاله‌های رها شده در خیابان قدس و آتشگاه به‌منظور پاکیزگی و جلوگیری از انباشت نخاله‌های ساختمانی در این زمین‌ها انجام گرفته است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ابراز کرد: همچنین در راستای اجرای عملیات رفع خطر از بناهای مخروبه، از بنایی با خطر ریزش و احتمال حادثه برای شهروندان با متراژ ۴۵۰ متر مربع در کوی ۵۵ و ۵۳ واقع در خیابان آتشگاه، رفع خطر شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 24 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها