خبرگزاری اصفهان 15 اجرای روایت آئینی نمایشی «خط عشق» در منطقه ۴ شهرداری اصفهان - اصفهان 15

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به برگزاری اجرای روایت آئینی نمایشی «خط عشق» اظهار کرد: این برنامه از دو بخش اصلی تشکیل شده که بخش اول از ساعت ۱۷ تا قبل از اذان مغرب و عشا ادامه دارد و بخش دوم به صورت مجزا بعد از نماز تا ساعت ۲۲ ادامه دارد.

وی افزود: در بخش اول برنامه تعداد ۸۰ تابلو پرفورمنس در قالب نقاشی آبرنگ و تایپوگرافی توسط هنرمندان هنرهای تجسمی خلق شده به نمایش گذاشته می‌شود و تعدادی از هنرمندان حوزه نمایش متناسب با این آثار به اجرای پرفورمنس می‌پردازند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این آثار در گذر اول باغ غدیر تا ساختمان الغدیر به نمایش در می‌آید، همچنین در سه ایستگاه مستقر در این مسیر شبیه‌خوانی کوتاه همچون شبیه‌خوانی حضرت علی اصغر (ع) و شهادت امام حسین (ع) در فواصل ۲۰ دقیقه یکبار اجرا می‌شود و در بخش پرفورمنس نیز یک گروه موسیقی با استفاده از سازه‌های کوبه‌ای آواهای محرم را بازسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: در دو لاین آخر این بخش کارگاه‌های خلاقیت محرم ویژه کودک و خانواده طراحی شده است که در این کارگاه با راهنمایی اساتید هنرهای کار با کودک و استفاده از وسایل ساده، سازه‌های مرتبط با محرم همانند پرچم، بیرق و سربند تولید می‌شود و برای استفاده در مراسم عزای حسینی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

زمانی گفت: در بخش دوم این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا هرشب یک مراسم شبیه خوانی توسط مرکز هنرهای آئینی نمایشی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این برنامه بیش از ۱۱۰ نفر از هنرمندان بخش‌های مختلف به همکاری پرداخته‌اند و ویژگی این برنامه نسبت به برنامه‌های دیگر نمایش مفاهیم و عبرت‌های عاشورا در قالب هنر مشارکتی است، لذا از شهروندان شهر اصفهان دعوت می‌کنم از برنامه دیدن کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 6 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.