خبرگزاری اصفهان 15 آغاز مرحله نخست طرح محدوده ترافیکی / ساکنان محدوده مرکزی شهری در «اصفهان‌ من» ثبت‌نام کنند - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵، حسین حق‌شناس اظهار کرد: اجرای طرح محدوده ترافیک مرکز شهر یا تعریف محدوده سبز مرکزی شهر در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک، حفظ آثار و بافت تاریخی در مرکز شهر و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پاک، برقی، همگانی و غیر موتوری از جمله طرح‌های شهرداری اصفهان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه مصوبات مرحله نخست طرح از شورای ترافیک شهر و استان و شورای اسلامی شهر دریافت شده است، افزود: در این راستا مرحله نخست آن شامل ساماندهی طرح زوج و فرد از ابتدای فصل تابستان آغاز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد در شهر اصفهان از سال ۸۹ در هسته مرکزی شهر آغاز شد اما با توجه به ارائه نکردن مجوز و مشوق برای ساکنان محدوده مرکزی شهر اصفهان این موضوع موجب نارضایتی این گروه از شهروندان شده است، تصریح کرد: در این راستا در مرحله نخست با توجه به درخواست ساکنان محدوده طرح زوج و فرد، برای بهبود و ساماندهی در خصوص مجوزهای صادرشده از ابتدای تیرماه امسال تغییراتی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس و با دریافت مصوبات لازم تصمیم گرفته شد که فروش مجوز تردد ساکنان با ترددهای ضروری در روزهای مخالف پلاک خودرو نیز فراهم شود.

آغاز مرحله نخست طرح محدوده ترافیکی/ساکنان محدوده مرکزی شهری در سایت اصفهان‌من ثبت نام کنند

حق‌شناس با بیان اینکه ساکنان محدوده طرح ترافیک با مراجعه به سامانه http://my.isfahan.ir و مطابق راهنمای ارائه شده، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند، گفت: فروش مجوز با در نظر گرفتن تخفیف قابل توجه در روزهای مخالف پلاک خودرو انجام می‌شود تا در صورتی که نیاز بود، ساکنان با خودرو از خانه خارج شوند و بتوانند طرح تردد را خریداری کنند و در صورت تردد جریمه نشوند؛ این امکان فقط برای ساکنانی فراهم است که مدارک آن‌ها نشان دهد ساکن محدوده هستند و آن را در سامانه بارگذاری کرده باشند و خودرویی را که معرفی می‌کنند، دارای اعتبار معاینه فنی باشد.

وی اضافه کرد: همزمان با این اقدام تمام مجوزهای صادرشده طی سال‌های گذشته بازنگری خواهد شد و تنها برای وسایل نقلیه‌ای مانند خودروهای عمومی که طبق قانون مشمول دریافت مجوز است، از طریق سامانه http://my.isfahan.ir مجوز صادر خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پس از ساماندهی مجوزهای طرح زوج و فرد و با تکمیل زیرساخت‌های نرم‌افزاری و حمل‌ونقل همگانی و حمل‌ونقل غیرموتوری، طرح زوج و فرد به طرح محدوده ترافیک تغییر می‌کند و از تمام شهروندان تقاضا می‌شود تا حد امکان از تردد با خودرو شخصی در محدوده مرکز شهر خودداری و از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ساکن محدوده می‌توانند هرگونه سوال در مورد این طرح را از طریق سامانه ۱۳۷ مطرح کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 1 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.