خبرگزاری اصفهان 15 آغاز فعالیت دوباره ایستگاه‌های دوچرخه در سال ۱۴۰۲ - اصفهان 15

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های کرایه دوچرخه اصفهان در سال ۱۳۹۰ اظهار کرد: بهره‌بردار این ایستگاه‌ها شهرداری اصفهان بود اما سال ۱۳۹۶ تحت یک سیاست برون‌سپاری، بهره‌برداری از این دوچرخه‌ها به یک شرکت خصوصی واگذار شد.

وی افزود: این شرکت از لحاظ اقتصادی و نحوه بهره‌برداری و تأمین نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه و در نتیجه باعث شد که به مرور تعداد ایستگاه‌های فعال کاهش پیدا کند و به نوعی تعطیل شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال آخرین سال بهره‌برداری از این شرکت بود و ایستگاه‌های دوچرخه از آن تحویل گرفته شده است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان با انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم، از سال آینده در راستای سیاست هوشمندسازی که دوچرخه‌ها را با سیستم هوشمند و در قالب اپلیکیشن به اشتراک می‌گذارد، فعالیت ایستگاه‌ها را دوباره آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دوچرخه یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توجه به سلامت شهروندان است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها ابتدا در مرکز شهر متمرکز و در صورت موفقیت طرح و استقبال شهروندان از آن به سایر نقاط گسترش خواهد یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 25 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.