خبرگزاری اصفهان 15 هوای اصفهان برای دومین روز متوالی در بهار ناسالم است - اصفهان 15

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز جمعه – ششم فروردین – با میانگین ۱۴۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد و شاخص کیفی هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز نیز با میانگین ۱۵۸ وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

وی به تشریح وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان پرداخت و گفت: هم اکنون میدان احمدآباد و بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۴، خیابان استانداری با شاخص ۱۵۱، خیابان پروین با شاخص ۱۵۷ و خیابان رودکی با شاخص ۱۵۴ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، ادامه داد: شاخص‌های کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه میدان فیض با میانگین ۱۴۷ و خیابان باهنر و کردآباد با شاخص ۱۳۶ وضعیت (نارنجی) و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

مزارع با اشاره به کیفیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان نیز، گفت: امروز هوای شاهین شهر با میانگین ۱۲۰ و مبارکه با شاخص ۱۱۸ ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با میانگین ۴۸۱ بسیار ناسالم است.

روز گذشته بر اثر توفان شدید و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار استان اصفهان در نواحی شرق و شمال شرق استان وضعیت کیفی هوای بسیاری از مناطق در شرایط بحرانی آلودگی هوا قرار گرفت و حتی تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد آسمان برخی روستاهای شمال استان سرخ فام شده بود که به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان علت این پدیده خیزش و انتشار خاک رس بوده است‌.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر ۵۱۷۵۸۸۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 471 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها