خبرگزاری اصفهان 15 ورود خودروهای غیربومی به کاشان ممنوع شود - اصفهان 15

مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵، با اشاره به اینکه تعداد موارد جدید ابتلاء به کرونا در منطقه کاشان طی هفته‌های اخیر روند افزایشی داشته است، اظهار داشت: دانشگاه پیشنهاد می‌کند که به هر طریق ممکن از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان کاشان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در منطقه کاشان در گردش است، ابراز داشت: تا روز گذشته ۳۸ بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی شناسایی شده‌اند در حالی که به احتمال زیاد موارد جهش یافته در بین افراد مبتلا بسیار بیش از این مقدار است.

تزریق ۱۴۰۰ دوز واکسن کرونا به جامعه هدف در منطقه کاشان تا به امروز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه واکسیناسیون در کاشان همانند سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی با استفاده از سه نوع واکسن از شرکت‌های مختلف انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون حدود یک هزار و ۴۰۰ دوز واکسن تزریق شده است و من بعد نیز با اولویت‌های مشخص شده از طرف وزارت بهداشت به محض اختصاص واکسن این کار انجام می‌شود.

وی ضمن ابراز تأسف از رفتار برخی مبتلایان به کرونا در منطقه کاشان که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند، ادامه داشت: در یکی از مناطق شهرستان کاشان فردی مبتلا با حضور در یک مراسم عروسی باعث ابتلاء ۱۰ فرد دیگر شد.

دلاوری تاکید کرد: از مقامات قضائی می‌خواهیم برای افرادی که مبتلا به کرونا بوده و برخلاف دستورالعمل‌های ابلاغی اصول قرنطینه را رعایت نکرده و با حضور در سطح جامعه باعث انتشار بیماری و مبتلا شدن سایر افراد می‌شوند برخورد قضائی انجام شود.

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کاشان به ۴۵ درصد رسیده است

وی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه کاشان به حدود ۴۵ درصد رسیده است، تاکید کرد: این میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اصلاً خوب نیست و این بی تفاوتی مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شرایط را خطرناک‌تر می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عدم فوتی بیماران کرونایی نباید این باور را در بین همشهریان ایجاد کند که کرونا تمام شده است.

وی گفت: عدم وجود فوتی در بین بیماران کرونایی در منطقه کاشان طی روزهای اخیر به دلیل تلاش‌های نیروهای بهداشتی در غربالگری و پایش بیماران مبتلا و همچنین رهگیری افراد مشکوک و نیز همت و مجاهدت نیروهای کادر درمان در مراقبت و درمان بیماران بستری است.

دلاوری افزود: از مقامات و مسئولین تصمیم گیرنده می‌خواهیم ورود و خروج خودروها به شهرستان کاشان کنترل شود تا بتوانیم وضعیت کنونی را مدیریت و کنترل کنیم.

کد خبر ۵۱۷۸۶۴۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 515 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها