خبرگزاری اصفهان 15 ۳۵ هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا توسط اورژانس جابجا شد - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، پیرحسین کولیوند در آئین بهره برداری از پروژه‌های اورژانس استان اصفهان که به صورت وبیناری برگزار شد ضمن قدردانی از حمایت‌های وزیر بهداشت از سازمان اورژانس اظهار داشت: نقشه راه حوزه سلامت در حوادث در کشور تدوین شده است و در هشت موضوع شاخص سناریو تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای حوادث طبیعی پیش بینی‌هایی انجام شده است، اظهار داشت: برای این امر مجوز توسعه مراکز و تجهیزات را دریافت کرده‌ایم که رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه خدمات اورژانس در همه نقاط کشور از کوهستان‌ها گرفته تا پهنای دریاها انجام می‌شود، گفت: در دریاها رشد سکته‌های مغزی و قلبی را داشتیم و از این رو توسعه خدمات تخصصی در این بخش را در دستور کار قرار دادیم تا شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این حوادث باشیم.

کاهش زمان ارائه خدمات به بیماران قلبی

وی گفت: کاهش زمان رساندن بیماران دارای حمله قلبی را در کشور در دستور کار قرار دادیم و این امر در دورترین نقاط به کمتر از ۹۰ دقیقه رسیده است.

کولیوند با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ فروند هلی کوپتر در اختیار اورژانس هوایی کشور است، اضافه کرد: دو فروند دیگر امسال به این مجموعه اضافه خواهد شد ضمن اینکه باید توجه داشت ۶۵ درصد از بیمارانی که توسط اورژانس هوایی جابجا شده‌اند به صورت مستقیم وارد اتاق عمل شده‌اند و این امر در کاهش مرگ و میرها تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای مهارت‌های علمی و عملی کارکنان اورژانس انجام شده است، اضافه کرد: شرایط استخدام هشت هزار و ۲۰۰ نفر در کشور فراهم شد و فعالیت‌های این نهاد به سمت تخصصی بودن حرکت کرده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه روند ارائه خدمات اورژانس با توجه به نقشه راهی که حاصل نظر سنجی از شهروندان است، تدوین می‌شود، افزود: با این امر در کنار ارزیابی روند ارائه خدمات نیازها را احصا و در راستای رفع آن اقدام می‌کنیم.

ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس به کشور

وی با بیان اینکه ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در دستور کار است، ادامه داد: بازسازی خودروهای فرسوده نیز در دستور کار است و برای این امر قراردادی را منعقد کرده‌ایم.

کولیوند با بیان اینکه در نظر داریم دانشگاهی ویژه کارکنان اورژانس مانند دانشگاه پلیس داشته باشیم، ادامه داد: برای این امر برای ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی داشته‌ایم که به زودی رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های عملیات ویژه اورژانس در زمینه بیماری کرونا آموزش دیده‌اند، ادامه داد: خدمات شبانه روزی را این افراد در کل کشور ارائه داده‌اند و تاکنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در کشور دیر به بیمارستان نرسیده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه طی یک هفته اخیر ۷۰ هزار تماس تلفنی در خصوص کووید ۱۹ به اورژانس کشور شده است، افزود: از این تعداد ۳۵ هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا توسط اورژانس جابجا شده است که ۱۳ درصد آنها به صورت سرپایی درمان و مابقی بستری شده‌اند.

تأمین ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی برای مراکز مراقبت سلامت

وی با بیان اینکه در قالب طرح شهید سلیمانی ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی برای مراکز مراقبت سلامت تهیه شده است، ابراز داشت: این تخت‌ها برای کسانی که امکان نگهداری بیمار در خانه را ندارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کولیوند با اشاره به آموزش هفت هزار و ۱۶۳ نفر را برای مراقبت ویژه از بیماران آموزش دادیم، ابراز داشت: همچنین از ظرفیت حداکثری نیروهای اورژانس به صورت ۲۴ ساعت شیفت ۱۲ ساعت استراحت استفاده کردیم.

وی گفت: مرخصی نیروهای اورژانس لغو شده است.

رئیس سازمان اورژانس با اشاره به راه‌اندازی اورژانس ریلی در کشور گفت: این اورژانس با استفاده از ظرفیت همه متخصصان در حال ارائه خدمات به مردم ایران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی سه هزار پایگاه سیار اورژانس در کشور اضافه شده است، تصریح کرد: هر چند ارائه خدمات به سرعت انجام می‌شد اما تصادفات به شدت افزایش داشت و ۶۵ درصد از تصادفات جرحی بود.

کد خبر ۵۱۹۹۴۳۴

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.