خبرگزاری اصفهان 15 کرونا ورزش کارگری را شکست نمی‌دهد - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، قاسم ستاری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری هیئت ورزش کارگری استان اصفهان اظهار داشت: در بسیاری از رشته‌های ورزش کارگری، قهرمانانی در سطح جهان داریم که با حمایت از آنها می‌توانیم پشتیبان‌های خوبی در تیم‌های ملی داشته باشیم و در همین راستا ما به دنبال حمایت کارخانجات هستیم، ورزش کارگری می‌تواند کمک بسیاری در موارد مختلف به کارخانجات بکند.

وی افزود: هیئت ورزشی کارگری توسط سه وزارتخانه تعاون، ورزش و صمت پشتیبانی می‌شود، همچنین فدراسیون و هیئت‌ها در بحث‌های مالی یاری رسان هستند و در همین راستا مجموعه‌های بزرگی مثل هسا، دخانیات، آب و فاضلاب، گاز، برق و… زیر مجموعه ورزش کارگری هستند که هر کدام زیرساخت‌های ورزشی خود را دارند ولی بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

دوشنبه‌های ورزشی در کارخانجات استان

رئیس هیئت ورزش کاگری استان اصفهان با بیان اینکه دوشنبه‌های ورزشی را با جدیت در کارخانجات دنبال می‌کنیم، ادامه داد: کارخانجات و شهرک‌های صنعتی زیادی در اصفهان وجود دارد که با رواج و توسعه این طرح به سلامت کارگران کمک می‌کند و موضوعی که برای ما بسیار اهمیت دارد به دنبال تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شعار سال هستیم.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی، تعامل و هم افزایی می‌توان از این سرانه‌ها که بسیاری از آنها مغفول مانده و کسی از آن استفاده نمی‌کند در راستای تعالی ورزش استان و خدمات رسانی به ورزشکاران استفاده کرد.

ستاری تصریح کرد: با توجه به بحث آمایش سرزمینی و با تعامل با رؤسای ادارات تعاون، کار و رفا، اجتماعی و ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم در تمام شهرستان‌ها هیئت ورزش کارگری شهرستان را فعال کنیم. همچنین طبق برنامه‌ریزی ابتدا با مدیران شهرک‌های صنعتی بزرگ و صاحب نام جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا آنها الگویی برای شرکت‌های کوچک باشند. استفاده و بهره‌برداری کارگران صنایع کوچک از ورزش به دلیل شرایط اقتصادی موجود بسیار سخت است، اما در فاز دوم این طرح به دنبال اجرایی کردن این موضوع نیز خواهیم بود.

وی افزود: در بخش مسابقات برون مرزی نیز مسابقات جهانی ایتالیا و یونان را در در نیمه دوم سال در پیش داریم که قرار بود این مسابقات در خرداد و تیر ماه برگزار شود که به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. این مسابقات بهترین فرصت برای حضور شرکت‌ها و کمپانی‌های اصفهان است تا در عرصه بین المللی نیز توانایی‌های خود را با استفاده از نیروی انسانی که دارند به نمایش بگذارند.

ستاری اضافه کرد: شعار سال و سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زادیی ها در بخش ورزش کارگری بسیار کارساز است، چرا که با توجه بیشتر به ورزش کارگری و سلامت این قشر می‌توان در تولید جهش بیشتری ایجاد کرد. جلساتی با مدیران ارشد کارخانه ذوب‌آهن و دیگر مجتمع‌های تولیدی استان برگزار کردیم تا بتوانیم ورزش کارگری را در سطح استان رشد دهیم.

امضای تفاهم نامه با ۱۰ هیئت ورزشی

وی خاطر نشان کرد: تاکنون با بیش از ۱۰ هیئت ورزشی تفاهم نامه‌هایی در راستای تعامل و همکاری‌های متقابل بسته‌ایم تا بتوانیم در کنار هم ظرفیت استان را افزایش دهیم. برنامه‌های اصلی رشته‌های ما باید از سوی هیئت‌های ورزشی حمایت شوند و ما را در کنار خود بدانند، چرا که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری هر دو بخش سود ببرند.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان با تاکید بر اینکه “روح ورزش همچنان زنده است” تصریح کرد: حوزه ورزش قهرمانی بازه سه تا پنج ساله است و اگر ورزشکار این پنج سال را از دست بدهد یک فاجعه است و نمی‌توانیم بگوییم کرونا است یا هوا سرد و گرم است و به این بهانه‌ها ورزش را از ورزشکار بگیریم.

کد خبر ۵۲۰۰۴۴۴

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 477 views بار دسته بندی : اصفهان ، دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها