خبرگزاری اصفهان 15 کاشان می تواند به قطب گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه پنج شنبه در آئین افتتاح نخستین مرکز تخصصی ناباروری کاشان که با مشارکت کامل بخش خصوصی در کاشان ساخته شد، اظهار داشت: گردشگری سلامت یکی از حوزه‌های با درآمد بالا در صنعت گردشگری دنیاست که با توسعه آن می‌توان علاوه بر ارزآوری، اشتغال‌های مستقیم و غیرمستقیم را نیز افزایش داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری سلامت انجام شده است، ابراز داشت: از متخصصان و افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند دعوت می‌کنیم که با سرمایه در حوزه گردشگری سلامت زمینه را برای جذب توریست به ویژه از کشورهای حوزه خلیج فارس مهیا کنند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاشان می‌تواند به قطب گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود، تصریح کرد: علاوه بر وجود جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و طبیعی فراوان در کاشان خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی هم در بخش هتلینگ ایجاد شده است که این مهم می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی بازوی توانمند دولت و دستگاه‌های اجرایی در توسعه صنعت گردشگری و توریسم است، خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و سلامت خوشبختانه در کاشان پتانسیل‌های خوبی وجود دارد که ورود سرمایه گذاران بحث خصوصی در این حوزه علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه مردم کاشان سبب جذب مسافرین و گردشگرهای مختلف از دیگر شهرها و کشورها به کاشان می‌شود.

ساداتی نژاد ارائه خدمت در بخش درمانی و بهداشتی در راستای نجات جان دیگر همشهریان و هم وطنانمان را یک وجه متمایز و برجسته از انجام امور خدماتی به مردم دانست و گفت: مجلس این آمادگی را دارد که با اقدامات لازم زمینه را برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت آماده کند.

وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از مؤلفه‌های نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: توسعه حوزه گردشگری سلامت، علاوه بر تقویت درآمدهای ارزی کشور، به توسعه اشتغال و بهبود وضعیت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی کشور منجر می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با اشاره به اینکه گردشگری سلامت، یک صنعت بین رشته‌ای است که نیاز به هماهنگی درون بخشی و برون بخشی دارد، گفت: در بخش دولتی باید هماهنگی بالایی بین وزارت بهداشت، امور خارجه، گردشگری، صنعت، اتاق بازرگانی و بانک مرکزی شکل گیرد البته باید به تقویت سرمایه اجتماعی در درون کشور و اعتماد گردشگران سلامت به نظام سلامت ایران توجه کنیم.

کد خبر ۵۱۷۲۹۱۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 473 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها