خبرگزاری اصفهان 15 واکسیناسیون کرونای ۲۷۵ بیمار صعب العلاج در کاشان - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انجام فرایند واکسیناسیون در کاشان بر اساس اولویت بندی‌های مشخص شده از طرف وزارت بهداشت است، اظهار داشت: تاکنون واکسن‌های اختصاص داده شده از طرف وزارت بهداشت تزریق و یا در حال تزریق است.

وی با بیان اینکه کادر درمانی، بهداشتی، سالمندان و بیماران صعب العلاج جزو اولویت‌های اول تزریق واکسن بوده‌اند، ابراز داشت: واکسیناسیون بیماران صعب العلاج در کاشان از دهم فروردین شروع و طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه این طرح با ابلاغ کشوری مدیر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با موضوع توزیع و تزریق واکسن کرونا در بیماران خاص و صعب العلاج در بیمارستان متینی کاشان انجام می‌شود، تصریح کرد: گروه هدف در این طرح بیماران دریافت کننده شیمی درمانی، پرتودرمانی، ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند، دیالیز، نقص سیستم ایمنی، بال پروانه‌ای، اوتیسم هستند.

وی با بیان اینکه سیستم ایمنی این بیماران نسبت به سایر بیماران و افراد دارای قدرت کمتری است، بیان داشت: به همین دلیل این دسته از افراد در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

۲۷۵ نفر از بیماران خاص در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند

مروجی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۵ نفر از بیماران دیالیزی، شیمی درمانی و بخشی از بیماران ام اس در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: این فرایند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مرحله‌ای و روزانه با همکاری گروه واکسیناسیون معاونت بهداشتی در حال انجام است.

وی افزود: واکسن تزریق شده به این بیماران از نوع ویروس کشته شده است که در دو نوبت به به آنها تزریق می‌شود.

جولان ویروس کرونای انگلیسی در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد فزاینده موارد ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در شهرستان کاشان گفت: با توجه به جولان ویروس کرونای انگلیسی در کاشان به اقشار آسیب پذیر به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از منزل خارج نشوند.

وی با اشاره به اینکه دورهمی های خانوادگی و شرکت در تجمعات از جمله کانون‌های اصلی شیوع ویروس کروناست، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا ضروری است.

کد خبر ۵۱۸۳۷۰۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 548 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها