خبرگزاری اصفهان 15 همیشه درباره ی تعطیلی یا وضعیت نامناسب یکی از مکان‌های هنری خبردار میشویم امیدوارم این خبرهای تلخ روزی تمام شوند - اصفهان 15

اندیشه: رضا بابک با تاکید بر اینکه محوطه تئاتر شهر باید سرو سامانی پیدا کند، می گوید: از هیچ کمک و حمایتی برای بسامان شدن وضعیت پیرامون این بنای فرهنگی هنری دریغ نخواهد کرد.

به گزارش اندیشه، این هنرمند با سابقه تئاتر که از دیرباز در مجموعه تئاتر شهر فعالیت کرده است، در گفتگو با ایسنا از ضرورت سر و سامان دادن به فضای بیرونی تئاتر شهر می‌گوید و از تعطیلی سینما تخت جمشید (عصر جدید) به عنوان مکانی خاطره‌ساز ابراز تاسف می‌کند.

او در آغاز یادآوری می‌کند: زمانی قرار بود حد فاصل بین تالار رودکی (وحدت) تا تئاتر شهر گذر فرهنگ باشد، قرار بود خانه‌های قدیمی را بخرند و به نمایشگاه و کارگاه‌های هنری و کافه تبدیل کنند. ظاهرا در حال حاضر اقداماتی هم صورت گرفته است. اگر این اتفاق به همان شکلی که قبلا صحبتش شده بود، رخ بدهد، علاوه بر اینکه چهره‌ای فرهنگی به این محدوده می‌دهد، در ایجاد اشتغال برای هنرمندان گوناگون بسیار موثر خواهد بود چراکه زمینه مناسبی برای فعالیت آنان ایجاد می‌کند. هنرمندان شاخه‌های گوناگون هم می‌توانند آثار خود را عرضه کنند و هم فضایی برای آموزش هنرجوان خواهند داشت.

این هنرمند که جزو اولین اعضای گروه تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است، یادآوری می‌کند: پیش از انقلاب، ما یعنی اولین گروه تئاتر کانون متشکل از مرضیه برومند، بهرام شاه محمدلو، اردوان مفید، سوسن فرخ‌نیا و علیرضا هدایی و من که به سرپرستی دان لافون در کانون فعالیت می‌کردیم، چنین ایده‌ای برای پارک لاله داشتیم و در آن دوره هم قرار بود زمین کنار پارک که تا خیابان دکتر فاطمی فعلی ادامه داشت، به یک مجموعه فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوان اختصاص پیدا کند که فروشگاه‌هایش ویترین داشته باشند و از بیرون دیده شوند. البته بعدها داخل کانون فروشگاه‌هایی راه‌اندازی شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 399 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.