خبرگزاری اصفهان 15 نیروی مازاد مهم‌ترین چالش شهرداری شاهین شهر است - اصفهان 15

مهرداد مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با تبریک فرا رسیدن سال جدید و نام‌گذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها» به مجموعه فعالیت‌های شورای دوره پنجم طی سال گذشته و چند ماه باقی‌مانده پرداخت و اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه امسال شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه شعار سال خواهد بود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین و قابل دفاع‌ترین فعالیت‌های دوره پنجم شورای اسلامی شاهین‌شهر ویترینی کردن آن بود، بدین صورت که جلسات علنی شورای با حضور مردم و اصحاب رسانه-خبرنگاران برگزار می‌شود.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه طی ادوار گذشته به خاطر عدم شفافیت مردم شاهین‌شهر اطلاع چندانی نحوه مصوبات، تصمیمات و فعالیت‌های نمایندگان خود در شورا نداشتند، تصریح کرد: با این اتفاق تا حدود بسیار زیادی توانستیم در راستای شفاف‌سازی و امر خطیر مطالبه‌گری گام‌های خوبی برداریم هرچند با ایجاد حواشی اتفاق افتاد، به‌پای ما گران تمام شد.

عدم تمدید قرارداد کاری با ۲۵۰ نورچشمی در شهرداری شاهین شهر

وی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات شهرداری شاهین‌شهر را وجود نیروهای مازاد که بدون هیچ‌گونه ضابطه خاصی به اشکال مختلف استخدام‌شده‌اند را عنوان کرد و گفت: انقلاب مهمی که در دوره پنجم و در این راستا اتفاق افتاد، تمدید نشدن قرارداد بیش از ۲۵۰ نیروی مازاد و نورچشمی بود که با سفارش و حمایت برخی خواص وارد مجموعه شهرداری شاهین‌شهر شده بودند.

مختاری اضافه کرد: بیشتر بودجه سالیانه شهرداری شاهین‌شهر به دلیل وجود نیروهای مازاد صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شد که دیگر برای افتتاح بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و همچنینم فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی چیزی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرداری شاهین‌شهر از شورای شهر شاهین‌شهر درخواست صدور مصوبه برای تمدید قرارداد ۲۴۰ نفر تأمین نیرو داشت، اظهار داشت: هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه به دلیل غیرقانونی بودن تقاضا به‌صراحت با آن مخالفت کرده و هم‌اکنون پیشنهاد مطرح‌شده جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای حل اختلاف رفته است.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه حیات خلوت شهرداری شاهین‌شهر طی سالیان اخیر برای جذب و به‌کارگیری برخی افراد نورچشمی و وابسته به برخی خواص، شرکت پسماند و سازمان‌های وابسته ازجمله؛ اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، آتش‌نشانی و … شده بود، گفت: یکی از دلایل حاشیه‌سازی‌های سیاسی همین موضوع مهم شفافیت در این راستا بود.

مجوز استخدام برای شهرداری شاهین شهر صادر نکردیم

وی با بیان اینکه بسترسازی برای ایجاد اشتغال در شهری همچون شاهین‌شهر وظیفه همگانی هر نهاد، مؤسسه‌ای است، خاطرنشان کرد: شورای شهر به‌عنوان نماینده مردم می‌تواند با تصویب کردن طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال‌زا ازجمله جذب سرمایه‌گذار در این راستا فعالیت کند اما نمی‌تواند فراتر از وظایف و اختیارات قانونی نیرو جذب یا استخدام شهرداری کند.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر به انعقاد قرارداد بدون ضابطه پروژه سیتی سنتر بلوار طالقانی شاهین‌شهر یا مخالفت شدید با پروژه شاهین مال طی سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قوانین شهرسازی به‌شدت مخالف تجاری‌سازی شاهین‌شهر هستم چراکه به نفع کسبه کوچک نیست و دیگر شاهین‌شهر ظریف ایجاد این‌همه مجتمع تجاری و سیتی سنتر را ندارد.

وی با بیان اینکه ایجاد حاشیه در حوزه پروژه هتل آذر شاهین‌شهر به‌نوعی یک انتقام‌گیری سیاسی بود، متذکر شد: توانستیم با ارائه مستندات و دلایل محکم قانونی در مراجع ذی‌صلاح از اتهامات مطرح‌شده تبرئه و بی‌گناهی خود را برای همگان اثبات کنیم.

تغییر مکرر شهردار شاهین شهر به دلیل اختلاف نظرهای سیاسی

مختاری تغییر چند شهردار و سرپرست در دوره پنجم شهرداری شاهین‌شهر را نشأت گرفته از دو دلیل عدم توانایی افراد در ادامه همکاری و اختلاف‌نظرهای سیاسی اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر عنوان کرد و گفت: به‌صراحت با بپذیریم که این تغییر و تحولات به نفع شهر شاهین‌شهر نبود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به ۸۰ درصد بودجه شهرداری شاهین‌شهر محقق شد، اظهار داشت: بودجه امسال شهرداری شاهین‌شهر و سازمان‌های زیرمجموعه پس از چندین جلسه کارشناسی با رقم ۳۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر خواستار اصلاحات قانون شوراها شد و گفت: مردم در انتخابات پیش رو در انتخاب افراد بسیار دقت کنند و حتی امکان افرادی را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کنند که تخصص و سواد لازم در حوزه مسائل شهری و پیگیری و مسائل و مشکلات آن‌ها را داشته باشد.

کد خبر ۵۱۷۸۶۴۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 491 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها