خبرگزاری اصفهان 15 نطق عضو شورای شهر اصفهان خطاب به سران سه قوا - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، رسول میرباقری امروز (یکشنبه) در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: زاینده‌رود دیگر زاینده‌رود نیست، غم‌رود و اشک‌رود است؛ بستر آن دیگر حیات بخش نیست، نفس‌گیر است؛ دیگر خواجو یکی از زیباترین پل‌های جهان نیست بلکه حزن‌انگیزترین منظره جهان است؛ دیگر پیاده‌روی در کنار زاینده‌رود لذت‌بخش نیست چون این روزها انسان‌های ستمدیده‌ای را در عرصه زاینده‌رود می‌بینیم که هیچکس برایشان کاری نمی‌کند..

وی افزود: زنده‌رودی که روزی زندگی می‌بخشید، اکنون تنها نام زنده رود را با خود یدک می‌کشد و پیکر بی‌جانش مدتهاست وسط شهر رها شده و هر رهگذری زمان عبور از کنار آن خاطرات خوش روزهای جاری بودن زاینده‌رود را در قاب چشمانش مرور کرده و با بغضی در گلو از کنار آن می‌گذرد. متاسفیم وقتی شاهد غم همشهریان و گریه و ناله مردم شهرمان هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همه باید به داد کشاورزان برسند؛ از صنعتگران و اصناف گرفته تا علما و ذاکران اهل بیت زیرا به فرموده پیامبر اسلام کسی که ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود و کاری نکند، یقیناً مسلمان نیست پس چگونه می‌توانیم در روزهایی که کشاورزان اصفهان مقابل پل خواجو چادر برپا کرده‌اند، آرامش داشته باشیم و آن‌ها را در شب‌های سرد اصفهان تنها بگذاریم؟

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نوبت شماست که به شعارهای عدالت‌گستر و رفع محرومیت هنگام انتخابات جامه عمل بپوشانید، افزود: از دستورهای اخیر رئیس جمهور و اقدامات میدانی وزیر نیرو تشکر می‌کنم و امیدوارم تصمیمات نابخردانه رؤسای جمهور گذشته در بذل و بخشش بیجا که باعث تضییع حقابه شهروندان اصفهان و کشاورزان شهیدپرور و انقلابی این شهرستان شده جبران شود.

میرباقری همچنین خطاب به رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: آقای محسنی اژه‌ای؛ شما امروز محور عدالت در ایران هستید لذا نیاز است در دستگاه قضا کمیته ویژه‌ای برای بررسی چگونگی احقاق سند حقابه مردم اصفهان تشکیل شده و اقدامات عملی به دور از شعار و هیاهو برای آن تبیین شود.

وی از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که در ایام مصادف با روز حماسه و ایثار اصفهان، نگاهی به همشهریان ۳۷۰ رود بیکران که در سال ۶۱ بردستان مردم این شهر تشییع شدند داشته و صدای آنان را بشنود چراکه یقیناً شهدای اصفهان در غم همشهریان ستمدیده خود شریک هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی به ویژه خوزستان و چهارمحال و بختیاری، شما نمایندگان همه مردم ایران هستید لذا درخواست می‌کنم در خلوت خود با خدای خود بیندیشید اگر همشهریان خودتان نیز در این شرایط بودند اینچنین عمل می‌کردید؟ آیا در قبال کشاورزان مظلوم اصفهان وظیفه‌ای ندارید؟

وی همچنین خطاب به مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گفت: اصفهان، مردم اصفهان و سرمایه‌های تاریخی آن در چنگال فرونشست است و مردم جهان شما را به‌خاطر رها کردن این میراث بزرگ بشریت نخواهند بخشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 492 views بار دسته بندی : پارلمان شهری تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها