خبرگزاری اصفهان 15 مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ کانادا - اصفهان 15

بسیاری از افراد هستند که قصد سرمایه گذاری در کانادا یا هر کشور دیگری را دارند، اما نمی دانند که چگونه سرمایه گذاری کنند که به سود برسند. ممکن است بعضی قصد سرمایه گذاری در پمپ بنزین را داشته باشند، یا تمایل دارند در زمینه فرنچایزها سرمایه گذاری نمایند. در پاسخ به این سوال لازم است بدانید به طور کلی سرمایه گذاری در خارج از کشور در صورتی که به سود دهی نرسد، امری کاملا بیهوده می باشد و چه بسا اشتباه. یکی از سرمایه گذاری هایی که از سود بالایی برخوردار می باشد، سرمایه گذاری در فرنچایزها می باشد، به عنوان مثال با سرمایه گذاری درست در فرنچایز ساب وی می توانید از سود خوبی برخوردار شوید. یکی از موضوعات دیگری که در بحث سرمایه گذاری جدای از بحث سود از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری می باشد. بسیاری از افراد روش هایی را انتخاب می نمایند که مزایای اقامتی کمی را در بر خواهد داشت، به عنوان مثال در خودحمایتی سوئیس شما اجازه کار نخواهید داشت و فقط امکان سرمایه گذاری در امور کار آن هم به صورت Passive را خواهید داشت.

معرفی ویزای استارت آپ کانادا

در پاسخ به سوال برنامه استارت آپ کانادا چیست، می توان گفت استارتاپ به معنی کسب و کار جدید یا شرکت نوپا می باشد. ویزای استارتاپ کانادا به معنی آن هست که متقاضیان دارای ایده ای خلاقانه و طرحی جدید، می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ اقدام نمایند. پس برنامه استارتاپ کانادا از انواع اقامت سرمایه گذاری در کانادا است، که نیاز به ارائه یک طرح نوآورانه و خلاقانه دارد، به عنوان مثال در ایران اسنپ و آیس پک نمونه هایی از استارت آپ می باشند. کسب و کاری که در این روش راه اندازی می شود باید این خصوصیات را داشته باشد:

  • نوآورانه باشد.
  • بتواند برای کانادایی ها شغل ایجاد کند.
  • قابلیت رقابت در بازار جهانی داشته باشد.

طرح ارائه شده در صورتی که بتواند از سوی یکی از سازمان های تعیین شده حمایت شود، امکان اخذ اقامت کانادا را فراهم می کند. سازمان هایی که باید طرح تجاری را تایید کنند از سوی دولت کانادا مشخص شده اند. در صورتی که شما اختراع یا طرح نوآورانه ای دارید می توانید در کشور کانادا به صورت استارت آپ اجرا کنید؛ البته اگر طرح و ایده ای ندارید نیز می توانید طرح تجاری که برای شما تهیه می شود را اجرا کنید. پس خرید بیزینس پلن و ایده یا به طور کلی خرید استارت آپ کانادا وجود دارد. به این روش نسبت به طرح های کارآفرینی سرمایه کمتری نیاز دارد و ممکن است با حداقل ۶۰ هزار دلار کانادا بتوانید یک استارت آپ راه اندازی کنید.

در روش استارت آپ از ابتدا اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید و پس از ۳ سال می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. اعضای خانواده نیز از ابتدا اقامت دائم می گیرند و تحصیل فرزندان در کانادا نیز رایگان است. فرزندان تا سن ۲۱ سال می توانند به خانواده ملحق شوند.

این ویزا به دلیل مزیت های مهمی که دارد همواره مورد توجه کارآفرینان خارجی به ویژه آن دسته کارآفرینانی است که ایده های نوآورانه دارند و خواهان حمایت از طرح های خود در مقیاسی وسیع تر می باشند.

شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا یک برنامه جامع فدرال مثل اسکیلد ورکر می باشد. نکته اول در این روش این است که هر کجای کانادا می شود استارت آپ داشت جز کبک، مگر از برنامه خاص ایالت کبک اقدام کنید. نکته دوم این است که در این روش باید شما یک ایده داشته باشید که استارت آپ را محقق کند. در تعاریف خارجی به استارت آپ New Business گفته می شود ولی این تجارت جدید باید واقعا جدید و فراگیر باشد. نکته سوم این است که فرد باید ایده را به سازمان های دولتی و منتخب کانادا بدهد و حمایت دریافت کند. در این روش الزاماً فرد باید نمره زبان انگلیسی CLB5 داشته باشد. CLB5 تقریبا معادل آیلتس ۵ است و سطح پایینی از آشنایی با زبان انگلیسی را می طلبد. این روش را به صورت شراکتی می توان انجام داد و حداکثر با نهاد حامی، ۵ نفر می توانند باشند که حداقل سهم هر یک باید ۱۰ درصد باشد. باید توجه داشت سهم شرکت مادر یا حامی ۵۰ درصد هست. در این روش نو بودن بیزنس و مورد تأیید قرار گرفتن این بیزنس نو از سوی نهاد های ذیصلاح دولت کانادا مهمترین شرط تحقق برای اخذ اقامت کانادا از طریق این ویزا می باشد.

  1. یک استارت آپ مورد تایید راه اندازی کنید.

برای اینکه بیزینس یا کسب و کار تایید شود، متقاضی کارآفرین باید در آن حداقل ۱۰ درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. حداکثر پنج نفر می توانند در یک شرکت شریک شوند. همچنین بیش از ۵۰ درصد از سهام باید متعلق به متقاضی ها و سازمان صالح به صورت مشترک باشد. همچنین پس از اینکه اقامت دائم کانادا را کسب کردید باید به صورت فعالانه در شرکت استارت آپ مدیریت کنید.

  1. یک سازمان تایید شده، از استارت آپ شما پشتیبانی کند.

سازمان هایی از طرف دولت کانادا تایید شده اند که می توانند در کسب و کار های خلاقانه یا استارت آپ ها سرمایه گذاری کنند و از این ایده ها حمایت کنند. برای اینکه استارت آپ شما تایید شود باید طرح تجاری شما توسط یکی از این سازمان ها حمایت شود.

  1. داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی

کلیه متقاضیان ویزای استارت آپ کانادا باید اثبات کنند در زبان انگلیسی یا فرانسوی مهارت دارند. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، داوطلبان باید مهارت زبان در سطح CLB 5 داشته باشند. CLB 5 سطح پایینی از مهارت در زبان را می طلبد و تقریبا معادل آیلتس ۵ است.

در انتها متقاضیان علاقه مند باید نشان دهند که از پس هزینه های زندگی برای خود و اعضای خانواده بر می آیند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان استارت آپ کانادا را درگیر کرده است این است که، آیا استارت آپ کانادا با گارانتی و تضمینی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در علم حقوق و مهاجرت هیچگونه تضمین ۱۰۰ درصدی وجود ندارد.

مقایسه ویزای استارت آپ و کارآفرینی کانادا

مهاجرت از طریق استارت آپ، روش جدیدی است که برای مهاجرت به کشور کانادا معرفی شده است. روش های کارآفرینی متعددی نیز برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، اما در روش استارت آپ کانادا شرایط ساده تر و سرمایه کمتری مورد نیاز است؛ تفاوت عمده مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ و کارآفرینی، ایده ای است که متقاضی با آن اقدام می کند. در مهاجرت از طریق استارت آپ حتما باید ایده خلاقانه و جدید باشد و تاکنون در کانادا اجرا نشده باشد ولی در کارآفرینی می توان از ایده هایی که قبلا اجرایی شده اند نیز استفاده کرد پس اجرای یک ایده ای که قبلا سودآوری آن امتحان شده است بسیار عالی است و احتمال شکست بسیار کم می شود. یکی از مزایایی که در مورد مزایای اقامتی روش استارت آپ وجود دارد این است که شما اجازه هر کاری در موارد قانونی را خواهید داشت از جمله، کار، سرمایه گذاری و … به همین دلیل افراد بیشتری تمایل به دریافت این ویزا دارند. در روش های کارآفرینی شما معمولا ابتدا اقامت موقت ۲ ساله می گیرید و در پایان سال دوم در صورتی که سرمایه گذاری موفق داشته باشید و حداقل یک کانادایی یا مقیم دائم کانادا را استخدام کرده باشید، می توانید فرآیند اخذ اقامت دائم کانادا را آغاز کنید. اما در روش استارت آپ، از ابتدا به شما اقامت دائم کانادا اعطا می شود و پس از ۳ سال می توانید تابعیت کانادا را به دست آورید. همچنین از سوی دولت کانادا حمایت زیادی از استارت آپ ها می شود و امکانات مختلفی از جمله حمایت های مالی، کارگاه، آزمایشگاه و دفتر کار در اختیار اجرا کنندگان استارت آپ قرار می گیرد.

مزایای ویزای استارت آپ کانادا

  • مزایای برنامه ویزای استارت آپ کانادا به شرح زیر است.
  • باعث می شود اقامت دائم در کانادا را سریع تر بدست آورید.
  • امکان کار در کانادا در حالی که با درخواست اقامت دائم همراه است.
  • امکان اقامت به همراه خانواده بطور همزمان.
  • امکان دریافت پاسپورت کانادایی پس از ۳ سال.
  • نیاز به مدرک زبان با نمره کم.
  • و این که حمایت دولت کانادا از طرح خود را خواهید داشت.

دلایل ریجکت شدن ویزای استارت آپ کانادا

یکی از برنامه های بسیار عالی که در کشور کانادا وجود دارد و می توان با آن اقامت دائم کانادا را همراه با خانوداه کسب نمود، اقامت استارتاپ کانادا می باشد. برای این نوع اقامت متقاضی می بایست ایده و طرحی خلاقانه اجرا کند که این مورد می تواند یکی از سختی ها و مشکلات استارت آپ کانادا باشد. متقاضیان برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا می بایست یکسری موارد را رعایت نمایند زیرا عدم رعایت این موارد باعث ریجکتی استارتاپ کانادا خواهد شد و متقاضی را از رسیدن به خواسته اش باز خواهد داشت. پرونده استارتاپ کانادا که از نوع اقامت دائم کانادا هست، در دو وجه بررسی می شود اولین مورد، بررسی مسائل شخصی متقاضی است و وجه بعدی بررسی پروژه استارتاپ، طرح مطرح شده برای استارتاپ و تیم اجرایی این طرح می باشد. در زیر به بررسی دلایل ردی پرونده استارتاپ در هر دو وجه می پردازیم.

  • ابعاد زندگی شخصی
  • داشتن سوء پیشینه
  • داشتن مشکلات پزشکی شما یا خانوداتان که برای کشور کانادا هزینه زیادی را به همراه داشته باشد
  • ریجکتی درخواست ویزا شما برای کشورهای دیگر یا ارائه مدارک نادرست و دروغین
  • ابعاد ایده و طرح تجاری

سوابق تحصیلی و کاری شما و گروهتان بایستی به گونه ای باشد که نشان دهد می توانید از عهده انجام پروژه بر می آیید

باید نشان دهید که حضور شما برای انجام پروژه الزامی است و در صورتی که شما در تیم انجام پروژه شرکت نداشته باشید، انجام پروژه با مشکلاتی همراه خواهد بود

اگر درخواست اقامت دائم یکی از اعضای اصلی گروه برای اقامت دائم رد شود، درخواست کل گروه نیز رد خواهد شد ولی در صورتی که درخواست اقامت دائم شخصی که نفر اصلی نیست رد شود، این امر تاثیر منفی در درخواست بقیه اعضای گروه ندارد. پس از مشکلات استارت آپ کانادا می توان به رد شدن درخواست اعضای گروه در صورت رد شدن درخواست یکی از اعضای اصلی گروه اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 مراحل و مدارک ویزای استارت آپ کانادا

برای اخذ ویزای استارت آپ کانادایی باید:

۱) طرح شما باید توسط یک سازمان کانادایی که مرتبط به استارت آپ هست تأیید شده باشد و حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار بابت این طرح شما را پشتیبانی نماید.

۲) در مورد زبان باید اثبات کنید که مهارت لازم را برای خواندن و نوشتن و بخصوص صحبت کردن و فهمیدن دارید و در آزمون زبان اداره مهاجرت کانادا حداقل نمره ۵ (CLB5) را کسب کنید.

۳) برای ویزای استارت آپ کانادا هر متقاضی و سازمان صالح برای تأیید کار و طرح او باید حداقل ۱۰ درصد حق رأی در تصمیم گیری های مربوط به این کسب و کار را داشته باشد.

۴) مهم است که برای دولت کانادا اثبات شود که شما برای کسب و کاری که می خواهید راه بیندازید و قصد دارید همراه خانواده به کانادا بیایید تمکن لازم مالی برای پشتیبانی از هزینه های خود و خانواده خود را دارید.

برای درخواست برنامه ویزای استارت آپ، ایده یا سرمایه گذاری تجاری شما باید از حمایت یک یا چند سازمان مشخص شده در لیست زیر برخوردار شود:

  • صندوق های سرمایه گذاری
  • گروه های سرمایه گذار حامی
  • واحدهای آزمایشی تجاری

سازمان های تعیین شده، گروه های تجاری هستند که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارت آپ های احتمالی از طریق برنامه ویزای استارت آپ تأیید شده اند. هر سازمان فرآیند دریافت خاص خود را برای پیشنهادات و معیارهای مورد استفاده در ارزیابی آنها دارد. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود تا مفهوم مشاغل خود را بصورت حضوری ارائه دهید یا یک برنامه کاری دقیق ارائه دهید. اگر یک سازمان تصمیم بگیرد که ایده کسب و کار شما را مرور کند، پتانسیل پیشنهاد شما و درصد موفقیت طرح شما را ارزیابی می کند. اگر سازمانی تصمیم بگیرد كه از ایده كسب و كار شما پشتیبانی كند، نامه پشتیبانی به شما می دهد.

برخی از مدارک مهم برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا نیز عبارتند از:

  • کپی گذرنامه
  • مدرک زبان
  • گواهی حمایت سازمان تعیین شده (Support Letter)
  • نسخه اصلی یا گواهی شناسنامه (در صورت وجود)
  • نسخه اصلی یا گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • کپی معتبر از کارت شناسایی
  • مدارک آدرس محل زندگی در کانادا
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی پزشکی

حداقل سرمایه لازم برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

استارتاپ ویزای کانادا، یکی از برترین برنامه های مهاجرت به کانادا است که افرادی که شرایط لازم را دارا باشند، می توانند اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند. از مهمترین مسائلی که متقاضی در صورت داشتن ایده یا طرح تجاری جدید همچنین دارا بودن شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق طرح استارتاپ می بایست به آن توجه نماید، هزینه ویزای استارتاپ کانادا می باشد. در تعریفی که برای استارتاپ ویزای کانادا ارائه شده است، هیچ مبلغ و سرمایه ای برای استارتاپ از سمت دولت کانادا در نظر گرفته نشده است تا آن حداقل هزینه مهاجرت استارتاپ کانادا را در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

در برنامه استارتاپ کانادا متناسب با اینکه شما چه طرح و ایده ای را قصد دارید اجرا بکنید، متناسب با سایز اجرایی این پروژه و نیروهایی که قرار است بر روی آن کار کنند و چه کارهایی قرار است برای اجرایی کردن طرح انجام شود، می توان در پروسه ای که طرح تجاری و بیزینس پلن آماده می شود، میزان هزینه استارت آپ کانادا تخمین زده شود و مشخص گردد. پس حداقل مبلغ مشخصی را نمی توانید برای شروع طرح تجاری در کانادا در نظر بگیرید. از مهمترین مسائلی می بایست در این مورد به آن توجه نمایید تناسب میزان مبلغ تمکن مالی برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق استارتاپ و حداقل مبلغ تخمین زده شده در بیزینس پلم می باشد. زیرا در صوتی که میزان تمکن مالی که ارائه می دهید از مبلغ لازم برای اجرایی کردن طرح تجاری شما کمتر باشد، تاثیر بسیار منفی در پرونده شما خواهد داشت چون نشان می دهد شما هزینه کافی برای اجرایی کردن طرح پیشنهادی را ندارید. به طور کلی حداقل هزینه لازم برای ویزای استارتاپ کانادا ۶۰ هزار الی ۷۰ هزا دلار کانادا می باشد. در کنار این میزان هزینه ممکن است هزینه هایی نیز برای سازمان هایی که می خواهند به شما نامه ساپورت بدهند، متقبل بشوید. بر اساس اینکه می خواهید از چه سازمانی ساپورت دریافت بکنید، این میزان هزینه تعریف می شود. دقت نمایید که هر کدام از این سازمان ها خدمات خاص و متفاوتی را ارائه می دهند که ممکن است در قبال آن خدمات، هزینه متفاوتی را درخواست بکنند.

دقت نمایید در هنگام ارائه تمکن مالی می بایست مبلغی را هم برای هزینه های زندگی برای یک سال در نظر بگیرید میزان این مبلغ بر اساس تعداد اعضای خانواده متغیر می باشد. به طور متوسط حداقل هزینه زندگی در کانادا و تمکن مالی درخواست شده برای یک خانواده ۴ نفره ۳۰ الی ۴۰ هزار دلار کانادا می باشد.

مدت زمان گرفتن ویزای استارت آپ کانادا

پس از اتمام مراحل درخواست برای ویزای استارت آپ کانادا و ارسال آن به صورت کامل و پردازش شده تأیید می شود یا اگر ناقص باشد، بدون پردازش به شما ارسال می شود. در صورتی که پرونده و طرح شما مورد پذیرش کانادا قرار بگیرد اداره مهاجرت به شما اطلاع خواهد داد. مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا ارتباط مستقیمی با ایده متقاضی و نیاز دولت کانادا به آن ایده دارد و هر چه ایده بهتر و کانادا به آن نیازمندتر باشد، ویزا استارتاپ کانادا متقاضی سریعتر صادر خواهد شد. مدت زمان گرفتن ویزای استارت آپ کانادا معمولاً بین ۱ تا ۲ سال طول می کشد پس این مسیر طولانی می باشد.

آشنایی با مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ کانادا در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 526 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.