خبرگزاری اصفهان 15 مرغ در اصفهان به بیراهه می‌رود / شناسایی ۱۴ کشتارگاه متخلف - اصفهان 15

اکبر عادل مرام در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ در خصوص نظارت بر بازار مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس تفکیک وظایف توسط ستاد اقتصادی دولت نظارت بر بازار مرغ تا تحویل به فروشگاه‌ها بر عهده جهاد کشاورزی و روند عرضه در فروشگاه‌ها و فروش بر اساس قیمت مصوب بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان در زمینه تولید مرغ در مرغداری‌ها با مشکلی مواجه نیستیم، ادامه داد: خروج مرغ از مرغداری‌ها و تحویل آن به کشتارگاه‌ها به دو صورت انجام می‌شود که بخشی از آن توسط کشتارگاه خریداری شده و ذبح و تحویل بازار می‌شود.

دلالان مرغ را در کشتارگاه‌های رسمی ذبح می‌کنند

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در روش دوم دلالان مرغ را از مرغداران خریداری کرده و با پرداخت کارمزد کشتارگاه آن را در کشتارگاه‌های رسمی کشتار کرده و گوشت را تحویل گرفته و خود را بازار عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت مرغی که در کشتارگاه کشتار می‌شود بر عهده مسئولان کشتارگاه است، اضافه کرد: بخشی از گوشت مرغ توزیع شده در سطح بازار توسط دلالان انجام می‌شود که مرغ را بالاتر از نرخ رسمی به واحدهای مرغ فروشی عرضه می‌کنند.

عادل مرام با بیان اینکه دلیل کمبود مرغ در بازار به بیراهه رفتن مرغ به جای بازار داخل استان برای بازار استان‌های دیگر است، ادامه داد: در این زمینه ما شناسایی کشتارگاه‌های متخلف و فروشندگان خرد را در دستور کار داریم.

شناسایی ۸۱ واحد صنفی متخلف فروش مرغ

وی با بیان اینکه طی اسفند ماه امسال با ۱۴ کشتارگاه در زمینه عدم رعایت ضوابط تعیین شده در استان اصفهان برخورد شده است، افزود: برای این مراکز بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال تخلف شناسایی و تشکیل پرونده ده به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

عادل مرام با بیان اینکه برای ۸۱ واحد صنفی فروش مرغ نیز یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال تخلف شناسایی شده است، افزود: پرونده این واحدهای صنفی نیز برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

کد خبر ۵۱۷۲۷۷۴

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 498 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها