خبرگزاری اصفهان 15 قدرت سرایت «اومیکرون» ۳ تا ۵ برابر بیشتر از «دلتا»/نگرانی از مهمانی‌های شب یلدا - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵، کمال حیدری با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی آبی و زرد استان‌های کشور، اظهار کرد: کشورهای اروپایی و غربی نیز چنین وضعیتی داشتند اما به موج ششم کرونا رسیدند.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

وی افزود: علی‌رغم اثرگذاری واکسن‌ها در کاهش بستری و فوتی‌ها، ولی واکسن به تنهایی مشکل کرونا را حل نمی‌کند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در کنار تزریق واکسن انجام شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم افزایش خودمراقبتی در افراد، تصریح کرد: محدودیت‌ها کاسته شده است و اگر افراد در محیط جامعه و اماکن تجمعی بدون خود مراقبتی حضور یابند، ممکن است آسیب ببینند.

وی با اشاره به شیوع جهش اومیکرون کرونا در جهان، اظهار کرد: ۸۵ کشور به جز ایران اعلام کردند که این سویه در آنجا شناسایی شده است. سرعت انتشار جهش اومیکرون بسیار بالاتر از سویه دلتا است. موارد مشکوک جدید در حال رصد هستند، به ویژه آنکه در ایام فاطمیه، شب یلدا و پس از آن عید نوروز قرار داریم و باید رصد و خودمراقبتی افزایش یابد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اکیداً توصیه می‌کنم بیماران خاص و سالمندان به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کنند و در تجمعات و مهمانی‌ها حاضر نشوند.

حیدری اظهار کرد: اطلاعات در مورد اومیکرون جدید است و قدرت سرایت آن به روایتی سه و به روایتی دیگر پنج برابر سویه دلتا است؛ اما اینکه بیماری زایی و کشندگی آن چگونه است، باید گفت تا الان اطلاعات می‌گویند بیماری‌زایی و کشندگی این جهش کمتر از نوع قبلی است، اما سرعت انتشار بیشتری دارد.

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 538 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.