خبرگزاری اصفهان 15 طولانی‌ترین آزادراه کشور خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد - اصفهان 15

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ در خصوص آخرین وضعیت پروژه آزاد راه اصفهان – شیراز اظهار داشت: این آزاد راه در مسیر اصفهان – شهرضا- ایزدخواست در محدوده استان اصفهان و ایزدخواست – خسرو شیرین – تنگه براق – سپیدان – تنگه خیاره و نهایتاً شیراز در استان فارس قرار دارد.

وی با بیان اینکه کل مسیر آزاد راه اصفهان – شیراز حدود ۳۵۵ کیلومتر است، ابراز داشت: از این میزان ۱۱۶ کیلومتر در مسیر اصفهان – ایزدخواست و ۲۲۵ کیلومتر در مسیر ایزدخواست به شیراز است.

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه بهره برداری از آزادراه اصفهان – شیراز ۱۴۰ کیلومتر مسیر اصفهان به شیراز را کوتاه می‌کند، ادامه داد: ۱۰ کیلومتر آن در مسیر اصفهان به ایزدخواست و ۱۳۰ کیلومتر در محدوده ایزدخواست به شیراز است.

۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراهی اصفهان – شیراز

وی با بیان اینکه پروژه آزادراه اصفهان – شیراز با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام می‌شود، ادامه داد: عملیات عمرانی پروژه سال ۹۱ آغاز شده و تا کنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صلواتی اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این پروژه را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون دو هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از پروژه هزینه شده و دو هزار میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.

وی با بیان اینکه آزاد راه اصفهان – شیراز مسیر تهران به شیراز را حدود ۲.۵ ساعت کاهش می‌دهد، افزود: با استفاده از کنارگذر شرق این امر تسهیل شده است.

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور افزایش ایمنی را از مهم‌ترین دستاوردهای بهره برداری از آزاد راه اصفهان – شیراز اعلام کرد و گفت: برآورد ما برای این پروژه کاهش ۵۵۰ نفری تعداد فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در این مسیر است.

آورده اقتصادی آزادراه اصفهان – شیراز ۷۰۰ میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه با بهره برداری از آزاد راه اصفهان – شیراز ۷۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی را در کشور شاهد خواهیم بود، ادامه داد: این برآورد مربوط به اولین سال بهره برداری از این پروژه است.

صلواتی با بیان اینکه دو خط رفت و برگشت در هر مسیر و ۱۳ مجتمع خدماتی رفاهی برای مسیر آزاد راهی اصفهان – شیراز تعریف شده است، ابراز داشت :۳۶ نقطه پارکینگ و توقفگاه نیز در این مسیر دیده شده است.

وی با بیان اینکه آزاد راه اصفهان – شیراز به تنهایی هشت درصد از مسیر آزاد راهی کشور را به خود اختصاص می‌دهد، ابراز داشت: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین مسیر آزادراهی کشور در خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر ۵۱۷۰۱۷۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 516 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها