خبرگزاری اصفهان 15 ضعف مدیریتی از عوامل اصلی مشکلات کشور است - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، حجت الاسلام محسن طالب پور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرضا با اشاره به دعای لحظه تحویل سال نو اظهار داشت: نکات زیبا و فراوانی در این دعا نهفته است که یکی اشاره به دو عضو بسیار مهم بدن انسان یعنی قلب و چشم است که این دو عضو سرنوشت ساز انسان را در مسیر رشد و کمال معنوی قرار می‌دهند.

وی افزود: قلب محل تصمیم و اراده انسان و چشم روزنه قلب انسان است چرا که بسیاری از اموری که بشر در دل اراده می‌کند از طریق چشم او به دل منتقل می‌شود، همچنین چشم و قلب انسان منشأ خیزش و جوشش های مادی و معنوی است و اگر این دو عضو الهی شود وجود انسان هم خدایی می‌شود.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به اینکه انسان همیشه باید به دنبال تحول و تغییر باشد، بیان کرد: در آغاز سال جدید ما از خداوند کمک می‌خواهیم که این دو عضو اصلی را در راستای رشد و کمال معنوی حفظ کنیم اما باید تلاش کنیم که همیشه در حال تحول باشیم.

وی عنوان کرد: باید در لحظه تحویل سال و با تجدید زمان در درون خود تغییراتی ایجاد کنیم تا از هر چه بدی، زشتی و پلیدی ظاهری و باطنی خود را پاک کنیم و واجبات را به بهترین شکل ممکن به جا بیاوریم.

طالب پور ضمن تبریک روز جانباز و پاسدار انقلاب اسلامی ایران، گفت: بی شک امنیت و آرامش کشور ما مرهون رشادت‌های تمامی شهدا، ایثارگران و جانبازان بزرگوار است و می‌توانیم بگوییم اگر سپاه نبود منطقه‌ای به نام خاورمیانه هم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: مقام شهادت بسیار بالاست، شهدا با پرواز روح خود آرام گرفتند اما جانبازان ما سالیان زیادی است که درد را تحمل می‌کنند، در میان جانبازان افرادی هستند که بیش از ۳۰ سال است که به جز سر خود هیچ عضو دیگری را نمی‌توانند حرکت دهند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به ۲۹ اسفند ماه روز صنعت ملی شدن نفت، افزود: یکی از معضلات امروزه اقتصاد کشور ما وابستگی به نفت است اگر این وابستگی را کمتر یا حتی قطع می‌کردیم می‌توانستیم شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

وی همچنین با اشاره به ۳۰ اسفند ماه روز مبارزه با پدیده شوم استعمار نژادی، گفت: متأسفانه در دنیای غرب با وجود اینکه دم از حقوق بشر می‌زنند اما بیشترین خیانت و تبعیض نژادی را نیز دارند و رنگین پوستان را در اقلیت قرار می‌دهند.

طالب پور با توجه به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: امیدواریم که تمامی جوانان ما در دوران جوانی خودشان را قدر بدانند و در تمامی عرصه‌ها جوانگرایی کنند و البته این امر به سن مربوط نمی‌شود بلکه به گفته رهبر معظم انقلاب جوانی در سه خصلت نشاط، کارآمدی، خستگی‌ناپذیری خلاصه می‌شود؛ نمونه بارز خصلت جوان گرایی شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز مبعث پیامبر گرامی اسلام، بیان داشت: ایشان درباره جنگ نرم دشمن هشدار و تذکر دادند چراکه در این جنگ دشمن به دنبال تغییر دو چیز، یکی سبک زندگی قرآنی و مبتنی بر سیره اهل بیت و دیگری ایجاد یاس است که این نا امیدی یکی از ابزارهای اصلی دشمن نیز هست.

امام جمعه موقت شهرضا عنوان کرد: امروزه مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه زیاد است اما این معضلات نباید ما را دچار ناامیدی کند.

وی ادامه داد: باید در انتخابات حضور پر شور داشته باشیم، مردم در رأی و انتخاب خود دقت کنند چرا که امروزه دشمن می‌خواهد اصل رأی دادن ما را زیر سوال ببرد.

وی گفت: برخی در گذشته علت مشکلات اقتصادی را ضعف دولت قبلی می‌دانستند و امروزه می‌گویند تمامی مشکلات ما به تحریم‌های اقتصادی برمی گردد اما این امر بر همه ثابت شده است که ۷۰ درصد از مشکلات امروزه کشور ما به ضعف مدیریت در کشور مربوط است.

طالب پور با توجه به گرانی اجناس در شب عید، تصریح کرد: این روزها در بازار کمبودی نداریم اما مردم توان خرید ندارند، شأن مردم این نیست که در صف‌های مرغ، روغن، شکر آن هم با ارائه کد ملی بایستند بلکه همه این موارد نبود کنترل و نظارت را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: اگر مسئولان ما در وظیفه خود کوتاهی می‌کنند اما هر کدام از ما وظیفه‌ای به گردن داریم، باید سعی کنیم اجناس را بر اساس نیاز خود بخریم و در این روزها کمک به نیازمندان را فراموش نکنیم.

کد خبر ۵۱۷۳۱۵۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 428 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.