خبرگزاری اصفهان 15 شاخص هوای اصفهان و سجزی همچنان بر مدار آلودگی است - اصفهان 15

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز چهارشنبه – هشتم اردیبهشت – با میانگین ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

وی اضافه کرد: میانگین کیفی هوا در میدان احمدآباد با شاخص ۱۱۷، خیابان باهنر با شاخص ۱۰۳، خیابان پروین با شاخص ۱۳۲، خیابان رودکی با شاخص ۱۱۵، خیابان کاوه با شاخص ۱۰۷ و کردآباد و خیابان ورزشگاه با شاخص ۱۱۷ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: شاخص‌های کیفی هوا در چهار ایستگاه خیابان فرشادی، رهنان، میرزا طاهر و میدان فیض به ترتیب با میانگین ۹۸، ۸۱، ۹۹ و ۸۵ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

صادقیان خاطرنشان کرد: امروز شاخص کیفی هوا در سجزی با میانگین ۱۲۸ برای چهارمین روز پیاپی برای گروه‌های حساس ناسالم است اما کیفیت هوای دو شهر مبارکه و شاهین شهر به ترتیب با میانگین ۷۵ و ۸۹ قابل قبول (سالم) است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر ۵۱۹۹۶۱۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 520 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها