خبرگزاری اصفهان 15 راهنمای کار نکردن سنسور تماس اندروید - اصفهان 15

وظیفه سنسور تماس ? این است که وقتی با تلفن تماس می گیرید صفحه گوشی شما را خاموش می کند تا با برخورد به صورت شما تماس قطع نشود. خرابی این سنسور می توانید مشکلاتی در هنگام تماس ایجاد کند. با آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن سنسور تماس اندروید همراه رهنامه باشید.

علت و حل مشکل خاموش یا روشن شدن صفحه هنگام تماس

How to Fix Android Proximity Sensor Not Working

علت کار نکردن سنسور تماس می تواند متعدد و بر اساس دلایل مختلفی باشد. اگر مشکل سنسور گوشی شما نرم افزاری باشد می توانید با استفاده از روش های زیر برای حل مشکل سنسور تماس استفاده کنید. ولی اگر سنسور گوشی شما سوخته باشد یا مشکل جدی داشته باشد باید به خدمات معتبر تعمیر و پشتیبانی موبایل مراجعه کنید.

کاربرد سنسور گوشی چیست؟

سنسور تماس وظیفه مهمی در هنگام برقراری تماس دارد و هنگامی که شما با گوشی تماس می گیرد این سنسور فعال می شود و فاصله گوشی را تا سطح پوست شما می سنجد. اگر این فاصله از حدی کمتر شود به صورت خودکار سنسور فرمان می دهد تا صفحه نمایش گوشی شما خاموش شود. این عمل باعث می شود که اگر گوشی با پوست شما برخورد کند باعث قطع تماس یا عملیاتی دیگر نشود.

تست خرابی سنسور تماس اندروید

ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید و گزینه های About Phone => All Specs => Kernel Version را به ترتیب انتخاب کنید. اطلاعات یا نام گزینه Kernel Version می تواند بسته به مدل و برند گوشی شما متفاوت باشد.

در این قسمت بعد از مشاهده گزینه Kernel Version به اندازه ۵ بار، پشت سر هم بر روی این گزینه ضربه بزنید تا یک منو جدید برای تست سخت افزاری گوشی برای شما باز شود.

برای تست سنسور تماس بر روی گزینه Proximity Sensor Test ضربه بزنید. در صفحه جدید باید یک گزینه به نام Test مشاهده کنید. آن را انتخاب نمایید تا تست سنسور انجام شود. اگر خطایی دریافت نکردید مشکل از سخت افزار سنسور نیست.

حل مشکل روشن ماندن دائمی صفحه گوشی هنگام تماس در اندروید

ابتدا باید مطمئن شوید که چیزی جلوی سنسور گوشی را نگرفته. معمولا در گوشی های تازه یک برچسب با محافظ بر روی سنسور گوشی قرار می دهند و شما باید مطمئن شوید که این برچسب را کنده باشید.

در بعضی مواقع استفاده از جلد های خراب یا نامناسب می تواند جلوی سنسور گوشی شما را بگیرد.

حل مشکل خاموش شدن صفحه گوشی حین تماس

برای حل مشکل خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس مراحل زیر را به صورت کامل انجام دهید. با انجام مراحل زیر سنسور تماس گوشی شما غیرفعال می شود و از مشکل قفل شدن صفحه نمایش هنگام برقراری تماس خلاص می شوید.

ابتدا به Call Setting بروید. گزینه Call Setting در گوشی های مختلف از مکان های مختلفی قابل دسترسی است و در بعضی از گوشی ها می توانید Call Setting را در تنظیمات یا Settings پیدا کنید.

سپس به Incoming Call Settings بروید تا بتوانید تنظیمات تماس های ورودی را مدیریت کنید.

از بین گزینه ها Proximity Sensor را پیدا و بر روی نوار آبی رنگ جلو آن ضربه بزنید تا خاکستری رنگ شود. با این کار وقتی شما تماسی دریافت می کنید دیگر سنسور کار نخواهد کرد. در ۹۹ درصد مواقع این روش برای حل مشکل سنسور proximity اندروید جواب می دهد.

شما از روش بالا می توانید برای حل مشکل سنسور تماس سامسونگ و دیگر گوشی ها استفاده کنید.

حل مشکل سنسور تماس هواوی با پاک کردن کش حافظه پنهان

بسیاری از سازندگان گوشی توصیه می کنند که برای حل مشکلات احتمالی بعد از هر بروزرسانی، کش های گوشی خود را پاک کنید.

برای پاک کردن کش حافظه پنهان گوشی خود دکمه های ” افزایش صدا، خانه و روشن و خاموش ” را همزمان با هم بگیرید. پس از احساس لرزش در گوشی دکمه خاموش و روشن را رها کنید. سپس زمانی که صفحه ANDROID SYSTEM RECOVERY را مشاهده کردید دیگر دکمه ها را رها نمایید.

با استفاده از دکمه های افزایش و کاهش صدا گزینه WIPE CACHE PARTITION را انتخاب کنید. با این کار کش های حافظه پنهان به صورت کامل حذف می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 630 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.