خبرگزاری اصفهان 15 دستگیری ۳۴۰ شکارچی متخلف در اصفهان/ ۱۲۷هکتار از اراضی در آتش سوخت - اصفهان 15

سرهنگ مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: ۳۴۰ متخلف شکار و صید در مدت دوازده ماه سال ۹۹ دستگیر و برای ۱۸۶ مورد در مراجع قضائی پرونده تشکیل شد که بسیاری از این پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: از این تعداد شکارچی ۱۱۱ قبضه سلاح مجاز و ۴۸ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به آمار شکار و صید در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: متخلفان ۳۹۷ پرنده، ۱۲۱ رأس انواع پستانداران شامل چهارپایان کَل و بز، آهو، قوچ و میش را در مناطق چهارگانه تحت مدیریت شکار کردند.

جمشیدیان خاطرنشان کرد: بیشترین موارد شکار و زنده‌گیری حیوانات در استان مربوط به انواع پرندگان است و حدود ۵۵ بال پرنده نیز زنده به دام شکارچیان افتادند.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت استان در این مدت از ۶۲ مورد شروع به شکار متخلفان نیز جلوگیری کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین به وقوع هفت فقره آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۱۲۷ هکتار از اراضی مناطق چهارگانه محیط زیست در سال ۹۹ طعمه حریق شد که این تعداد آتش سوزی بیشتر در بهار، تابستان و ابتدای پاییز رخ داد.

استان اصفهان با وسعتی بالغ بر ۱۰۷ هزار کیلومترمربع دارای تنوع زیستی بسیار گسترده و یک اثر طبیعی ملی، ۲ پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است و حدود ۲۰۰ نیروی محیط بان از مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان حفاظت می‌کنند.

وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست اصفهان به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

کد خبر ۵۱۷۳۰۲۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها