خبرگزاری اصفهان 15 درآمدزایی مددجویان دهاقانی با نصب پنل خورشیدی بر پشت بام منازل - اصفهان 15

محمود دوایی در گفت وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: خودکفایی مددجویان کمیته امداد در اولویت قرار دارد و بر این اساس برای رفاه مددجویان طرح خودکفایی، مساعدت‌های مالی، پرداخت کمک معیشت، حمایت از زنان سرپرست خانوار و پرداخت جهیزیه به طور مستمر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بیمه مددجویان روستایی در دستور کار قرار گرفته است که هزینه‌های درمان مددجویان را متقبل می‌شود و هم‌چنین احداث مسکن، تعمیر و بازسازی مسکن و معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی با وام‌های مربوطه شامل حال مددجویان شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان دهاقان اختصاص یافت و ۲۰۵ نفر تحت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند تا از مهارت‌های کارآفرینی برخوردار شوند.

۶۰ نفر از مددجویان دهاقانی جذب بازار کار شدند

دوایی با بیان اینکه هم‌چنین ۶۰ نفر از مددجویان دهاقانی جذب بازار کار شدند، تاکید کرد: در سال جاری تعهد و سهمیه کمیته امداد شهرستان دهاقان در بخش اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر بوده است اما تا کنون ۱۸۳ نفر جذب بازار کار شده اند.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین خدمات در حوزه اشتغال در سال جاری در بخش کشاورزی، گلخانه و دامداری بوده است، تاکید کرد: با توجه به حمل و نقل فرسوده شهر توانستیم ۳۰ عدد تاکسی نو و جدید با تسهیلات بسیار مناسب به تاکسی‌رانان دهاقان واگذار کنیم که کمک شایانی هم در سیما و چهره شهر داشت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در راستای اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش به ویژه معلولان و افرادی که توان اشتغال‌زایی و کار ندارند، نصب پنل خورشیدی بر روی پشت بام منازل برای تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی پیشنهاد شد؛ تاکید کرد: همه مددجویان جهت نصب پنل خورشیدی از وام قرض الحسنه بهره‌مند می‌شوند؛ در حال حاضر احداث و نصب آن بر روی پشت بام منزل یکی از مددجویان روستایی به اتمام رسید.

کد خبر ۵۱۸۲۷۴۰

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 385 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.