خبرگزاری اصفهان 15 جمع‌آوری ۶.۴ تن جزء ویژه پسماندهای خانگی از ابتدای سال جاری - اصفهان 15

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، اظهار کرد: در راستای تداوم طرح مدیریت جز ویژه پسماندهای خانگی از ابتدای سال جاری، از طریق ایستگاه‌های بازیافت بیش از ۳۷ هزار جعبه ایمن در میان شهروندان اصفهانی توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی ۹ ماه اخیر بیش از ۱۲ هزار جعبه ایمن پر شده به ایستگاه‌های بازیافت تحویل داده شده است که مجموع آن حاوی حدود شش هزار و ۴۰۰ کیلوگرم جز ویژه پسماند خانگی شامل انواع تیغ، ژیلت، سر سرنگ، باطری و لانست قندخون بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه جداسازی جز ویژه پسماندهای خانگی مزایای بسیاری در زمینه بهینه سازی مدیریت پسماندها دارد، افزود: این اجزا به دلیل کوچک بودن و همچنین امکان آلودگی به عوامل بیماری‌زا، می‌توانند در کیفیت و مرغوبیت کود آلی خلل ایجاد کنند، اما در حال حاضر با زیرساخت‌های ایجاد شده و همچنین اقدامات گسترده فرهنگی و آموزشی انتظار می‌رود به تدریج شاهد کاهش جز ویژه در پسماندهای خانگی باشیم.

وی با اشاره به نحوه دفع این گروه از پسماندها نیز اظهار کرد: جعبه‌های ایمن در شرایط استاندارد و در محل دفن پسماندهای پزشکی دفع می‌شود که این لندفیل در کف با لایه‌های عایق ژئوممبران و ژئوتکستایل پوشیده شده و طی هر مرحله عملیات دفن در زیر پتوی آهکی قرار می‌گیرد و در روی آن خاک پوششی ریخته می‌شود که این اقدامات از نفوذ هرگونه مواد آلاینده به منابع آبی و خاکی جلوگیری می‌کند.

ساکتی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان تلاش خود را برای تفکیک حداکثری گروه‌های مختلف پسماند به کار گیرند، امکان پردازش تخصصی فراهم می‌شود و از سوی دیگر تا حد زیادی می‌توان آسیب‌های ناشی از دفن پسماندها به محیط زیست را کاهش داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 550 views بار دسته بندی : کلانشهرها تاريخ : 1 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.