خبرگزاری اصفهان 15 توفان و گردوخاک در اصفهان تا ۸ فروردین ادامه دارد/هوا سرد می‌شود - اصفهان 15

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان اصفهان در روزهای پیش رو، اظهار داشت: وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی پدیده غالب بسیاری از مناطق به ویژه نیمه شرقی استان تا دو روز آینده است.

وی با بیان اینکه بیشترین شدت توفان در شبانه‌روز گذشته از چادگان با سرعت ۱۱۰ و نطنز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده است، افزود: وزش باد شدید در اغلب مناطق رخ داد و امروز و فردا نیز با تداوم این شرایط اختلال در تردد جاده‌ای و شهری، آلودگی هوا، سقوط درختان فرسوده و خسارت به تأسیسات شهری و روستایی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان به احتمال بارش‌های رگباری پراکنده در نیمه غرب استان اشاره کرد و گفت: بارندگی شبانه روز گذشته در برخی از مناطق از جمله نجف‌آباد، فریدونشهر، علویجه و اردستان کمتر از یک دهم میلی‌متر بوده است.

علی‌عسگریان خاطرنشان کرد: افت محسوس دما بین هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد از یکشنبه هفته پیش رو در استان رخ خواهد داد و دمای هوا در برخی نواحی غربی تا پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رسید که از این رو لازم است کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات تمهیداتی در نظر گیرند.

وی با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

علی‌عسگریان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر ۵۱۷۶۰۲۰

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها