خبرگزاری اصفهان 15 توفان با سرعت ۱۱۱ کیلومتر برساعت نطنز را درنوردید/ کاهش محسوس دما - اصفهان 15

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان اصفهان در سه روز آینده است، از این رو آسمان بسیاری از مناطق قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای در نیمه شرقی استان خیزش گرد و خاک را به همراه دارد، افزود: این وضعیت سبب اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی شمال، شرق و مرکز استان و ایجاد خسارت به تأسیسات شهری و سقوط درختان فرسوده می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به شدت توفان در برخی از مناطق استان در شبانه روز گذشته، خاطرنشان کرد: توفان لحظه‌ای با سرعت ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت نطنز را درنوردید که شدیدترین وزش باد در سطح استان بوده و شدت وزش باد در شهر اصفهان ۸۶ کیلومتر بر ساعت است ضمن اینکه توفان موقت را در بسیاری از مناطق از جمله دهاقان، سمیرم، مورچه خورت، نائین و نجف آباد نیز شاهد بودیم.

هنرمند با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های بهاری همراه با رعد و برق در نیمه غربی استان از امروز، گفت: سامانه ناپایداری که هم اکنون بر استان حاکم است رطوبت کمی دارد اما بارندگی خفیف و پراکنده در غرب و حتی مرکز استان دور از انتظار نیست اگرچه تاکنون بارشی نیز ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر ۵۱۷۵۶۲۴

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 375 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها