خبرگزاری اصفهان 15 تشکیل ۶۰ پرونده قضایی برای آلایندگی هوا/۱۶ کارگاه آلاینده پلمب شدند - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، مهران زینلیان با اشاره به اقدامات اعلام شده برای ساماندهی صنایع و کاهش آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته وضعیت جوی ناپایدار و آلایندگی‌های بسیاری در کلانشهر اصفهان اتفاق افتاده است وضعیت ساخت و سازها بر روی کریدور سمت شرق، اصفهان را مسدود کرده است و برخی از صنایع آلاینده‌ای که همچنان وجود دارد هنوز آلودگی شهر اصفهان را رها نکرده است.

بالا رفتن آلایندگی هوا در فصل زمستان

وی اضافه کرد: همه این موارد باعث شده که شرایط آلودگی اصفهان در وضعیت خاصی قرار بگیرد و می‌بینیم که حتی پس از یک بارندگی با ظرفیت یک یا دو میلی متر به واسطه همین منابع آلاینده به خصوص در زمستان که اینورژن (وارونگی دمایی) را داریم میزان آلاینده‌ها بسیار بالا می‌رود.

معاون استاندار و مسئول کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان تاکید کرد: لازم است توجه بسیاری به موضوع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان داشته باشیم و بتوانیم اقدامات کاهش آلاینده‌ها را تشدید کنیم.

زینلیان در مورد اقدامات قضائی برای متخلفان و پیگیری موارد قضائی، تصریح کرد: به عنوان دستگاه حاکمیتی از همه دستگاه‌های استان درخواست کردیم وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند و همکاران در اداره بازرسی هم به این امر ورود کردند و موظف به پیگیری ترک فعل‌ها با همکاری بخش‌های قضائی شدند.

حدود ۲۹۹ اخطار در یک ماه گذشته داشته‌ایم

وی ادامه داد: مطابق آمارها در یک ماه گذشته حدود ۲۹۹ اخطار صادر شد که ۶۰ مورد منجر به تشکیل پرونده قضائی شده است و ۱۶ کارگاه آلاینده نیز به وسیله اداره محیط زیست استان اصفهان پلمپ شدند.

معاون استاندار و مسئول کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا گفت: لازم است در این خصوص با توجه به شرایطی که اصفهان دارد همه دستگاه‌ها کمک کنند تا بتوانیم وضعیت بهتری برای کاهش آلایندگی اصفهان داشته باشیم.

۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی از حمل‌ونقل شهری و صنعت

زینلیان در خصوص منعقد شدن طرح جامع بین دانشگاه‌های صنعتی و اداره محیط زیست، گفت: در این طرح سهم آلاینده‌ها مشخص شده بود، در حال حاضر نتیجه این طرح تعیین شده است اگر چه بعضی از دستگاه‌ها مقتضیات خود را دارند و احتمال دارد در بعضی موارد نتیجه نهایی معین نشده باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده برگزاری جلسه مفصل با محققان فعال در دانشگاه برنامه‌ریزی شده است تا این موارد بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، در حال حاضر بر مبنای گزارش‌های رسیده در شبکه فعلی در فصل زمستان ۳۷ درصد وضعیت آلودگی هوا اصفهان ناشی از حمل‌ونقل شهری و ۳۳ درصد مربوط به بخش صنعت و مابقی آلودگی هوا وابسته به آلاینده‌های خانگی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 424 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 13 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها