خبرگزاری اصفهان 15 برج ۱۷ طبقه در چالوس خاکستر شد/کمبود امکانات اطفای حریق غرب مازندران - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، برج ۱۷ طبقه رامیلای چالوس، از ساعت روز گذشته ۱۹ آبان ماه دچار حریق شد و امروز در ظهر ۲۰ آبان ماه این برج به خاکستر تبدیل شد.

در اظهار نظرهای اولیه اتصال برق در پنت هوس طبقه آخر و آتش گرفتن بویلرهای سقفی مجتمع باعث این آتش‌سوزی شد؛ تنها خودروی نردبان هیدرولیک ۳۲ متری غرب مازندران که متعلق به شهرداری نوشهر است، به کمک آتش‌نشانان چالوس و شهرهای اطراف آمد.

این آتش‌سوزی در ساعت ۱۹ یک بار مهار شد، اما مجدداً وزش باد باعث شعله‌ور شدن دوباره آتش شد و در این بین حضور بی‌مورد مردم، ازدحام و ترافیک مسیر منتهی به این برج کار را برای امدادرسانان مشکل کرده بود.

در حالی همچنان برج رامیلا در آتش می‌سوخت و تلاش آتش‌نشانان شهرداری‌های چالوس و شهرهای مجاور راه به جایی نبرده است، نبود امکانات لازم جهت اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه غرب استان بیش از همیشه خودنمایی می‌کند.

ساختمان‌هایی که همچون قارچ در جای جای این منطقه گردشگری سر برآورده‌اند، اما امکاناتی که روز به روز تحلیل می‌رود؛ مجوزهای صادر شده برای ساختمان‌های جدید و بلند مرتبه در مناطق گردشگری مازندران، متناسب با امکانات شهری آنان نیست.

از آنجا که این ساختمان در حوزه بخش مرکزی چالوس و روستای سردآبرود قرار دارد، «راحله شمس ناتری» بخشدار مرکزی چالوس در گفت‌وگو با اصفهان ۱۵ از اطفای تقریبی این آتش‌سوزی خبر داده و می‌گوید: اطفای این حریق به دلیل حجم و گستردگی و ارتفاع آن، با کمک نیروهای امدادی و آتش نشانی شهرستان‌های غرب مازندران از رامسر تا نوشهر، همچنین آتش نشانی فرودگاه نوشهر و شهرک نمک‌آبرود انجام شد.

وی در خصوص اظهارنظرهای مختلفی که در مورد پایان کار این برج شده، می‌افزاید: برج رامیلا در سال ۹۲ مجوز ساخت و در سال ۹۸ پایان کار گرفت؛ نمای بیرونی این ساختمان ۱۴ طبقه در طبقات فوقانی دچار حریق شد و آتش بخاطر کامپوزیت نمای آن شعله‌ور شده بود، اما خوشبختانه تاکنون هیچ خسارات و صدمات انسانی نداشته‌ایم.

حضور آتش‌نشانان شهرهای مختلف در چالوس کارساز نشد

به دلیل حجم آتش و نیز حجم خسارت‌های احتمالی، آتش نشانان شهرهای مختلف به چالوس اعزام شدند که «امید صالح پور» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل نیز در این باره به اصفهان ۱۵ می‌گوید: نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل برای کمک به عملیات اطفای حریق در ساختمان ۱۷ طبقه‌ی برج رامیلا، واقع در منطقه شهرک رجایی شهرستان چالوس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اعزام نیروهای عملیاتی سازمان، در پی درخواست کمک از سوی آتش نشانی چالوس، مبنی بر اطفای حریق در برج رامیلای این شهر در دستور کار قرار گرفت، تصریح می‌کند: در این راستا یک دستگاه خودروی مجهز آتش نشانی و شش نفر نیروی عملیاتی، به محل حریق اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل ادامه می‌دهد: نیروهای امدادی این سازمان تا پایان عملیات اطفا در محل حادثه، در کنار دیگر آتش نشان‌ها حضور خواهند داشت.

برج رامیلا چالوس کامل در آتش سوخت

سبحان دیاری رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس دقایقی قبل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۹ آبان یک مورد آتش‌سوزی در یک برج به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه تجهیزات به محل حریق در منطقه سردآبرود چالوس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک برج مسکونی بوده است، تاکید کرد: طبقه آخر این برج دچار حریق شد که از طریق کانال رایزر به بقیه طبقات سرایت کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس با بیان اینکه این برج دارای تجهیزات اطفای حریق بوده است، گفت: در بعضی از طبقات سیستم اطفای حریق کار می‌کرد و مورد استفاده قرار گرفت ولی در دیگر طبقات این سیستم فعال نبود.

وی ادامه داد: در اولین فرصت مأموران آتش‌نشانی از شهرهای همجوار برای کمک‌رسانی به چالوس اعزام شدند ولی تلاش ۴۰ نیرو به مدت ۱۰ ساعت و تجهیزات بالابر آتش‌نشانی برای مهار حریق کارساز نبوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها