خبرگزاری اصفهان 15 بازگشایی مدارس مقاطع متوسطه اول و ابتدایی از آذرماه/واکسیناسیون ۳۷۰ هزار دانش‌‎آموز - اصفهان 15

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ در خصوص روند واکسیناسیون دانش‌آموزان متوسطه، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم انجام شده است و شاهد رشد خوبی در این زمینه بوده‌ایم و پوشش ۸۵ درصد دانش‌آموزان برای واکسینه شدن را مدنظر داریم و امیدواریم طی هفته‌های آینده با تسریع این برنامه به آمار موردنظر برسیم.

بازگشایی مدارس متوسطه اول و مقطع ابتدایی با رعایت پروتکل‌ها

وی افزود: مطابق ابلاغ ستاد ملی کرونا، مدارس متوسطه اول و مقطع ابتدایی بر مبنای فرم خوداظهاری مدیران مدرسه و گرفتن مجوز از اداره مناطق و مطرح کردن موضوع با شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و توجه به شیوه‌نامه «۰۶» از اول آذرماه با ظرفیت حداکثر هر کلاس ۱۵ دانش‌آموز با فاصله‌گذاری حداقل یک و نیم متر به صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: دانش‌آموزان متوسطه دوم هم از ۱۵ آبان‌ماه با ظرفیت کلاس‌هایی حداکثر ۱۵ نفر و با فاصله‌گذاری یک و نیم تا دو متر با گروه‌بندی به مدت سه روز در هفته به صورت اختیاری در مدارس حضور دارند و در فصل سرما برای تهویه هوای کلاس‌ها هم هر نیم ساعت یکبار به مدت پنج دقیقه پنجره کلاس‌ها باز می‌شود تا چرخش هوا انجام شود و شیوه‌نامه این کار هم به مدارس ابلاغ شده است.

تعطیلی دو هفته‌ای کلاس درس با رؤیت علائم کرونا

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس در مناطق روستایی و عشایری و کارگاه‌های هنرستانی از از اول مهر صورت گرفته است، علائم بیماری کرونا بین دانش‌آموزان به ندرت گزارش شده است و اگر دانش‌آموزی علائم بیماری کرونا را داشته باشد باید مدیران در سامانه ثبت کنند، چنانچه یک دانش‌آموز در یک کلاس علائم بیماری کرونا را داشته باشد کل کلاس به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

امیرپور خاطرنشان کرد: اگر بیش از یک دانش‌آموز در مدرسه بیمار باشند کل مدرسه تعطیل می‌شود و تاکنون مورد قابل توجهی در مدارس اعلام نشده است، تنها یک مورد در اوایل مهرماه در یک هنرستان اتفاق افتاد که کل مدرسه به مدت دو هفته تعطیل شد.

۹۰ درصد معلمان استان واکسینه شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: اگر هر دانش‌آموز علائم بیماری سرماخوردگی را داشته باشد نباید به مدت دو هفته در مدرسه حضور پیدا کند و اجباری هم برای حضور دانش‌آموزان بیمار در مدرسه وجود ندارد و والدین نگرانی نداشته باشند و نیاز به مجوز و داشتن نامه پزشکی هم در این زمینه ندارند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون معلمان، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون حدود ۹۰ درصد معلمان در استان انجام شده است و سامانه‌ای در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تدوین شده که بر مبنای این سامانه قرار شده است با گرفتن کد ملی افراد اطلاعات آنها اتخاذ کرده و نظارت لازم را برای واکسینه شدن همه معلمان را داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 547 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.