خبرگزاری اصفهان 15 اومیکرون در استان اصفهان شناسایی شد؟   - اصفهان 15

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ در خصوص شناسایی سویه جدید اومیکرون در استان اصفهان، اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات هیچ موردی از ابتلاء به سویه جدید کرونا اومیکرون در استان اصفهان شناسایی نشده است اما احتمال ورود اومیکرون به کشور وجود دارد. سویه جدید اومیکرون در بیش از ۸۰ کشور جهان شناسایی شده است و طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، این سویه سرعت انتشار بالایی نسبت به سویه دلتا دارد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت آمادگی همه کشورها برای مقابله با اومیکرون است. مقابله با اومیکرون توسط تزریق واکسن کرونا همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر می‌شود و افراد با رعایت این موارد وظیفه فردی و جمعی خود را انجام می‌دهند. در صورت شناسایی شدن سویه جدید کرونا (اومیکرون) در استان اصفهان و مراجعه افراد به بیمارستان خدمات مراقبتی ارائه می‌شود.

تست‌های تشخیص کرونا توانایی تشخیص اومیکرون را دارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به توانایی تست‌های تشخیص کرونا برای شناسایی اومیکرون و آمار واکسیناسیون استان اصفهان، ادامه داد: تست‌های تشخیصی کرونا قابلیت شناسایی سویه جدید اومیکرون را دارند. تا روز ۲۷ آذرماه، افراد بالای ۱۲ سال ۸۳.۳۴ درصد دز اول واکسن کرونا و ۶۹.۸۷ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند. در رده سنی سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۸۰ درصد دز اول و ۶۲ درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که این آمار، آمار نسبتاً خوبی است.

افراد بالای ۴۰ سال برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا مراجعه کنند

وی در خصوص مراجعه افراد برای تزریق دز سوم واکسن کرونا، تصریح کرد: پیامکی برای تزریق دز سوم ارسال نخواهد شد و افراد بالای ۴۰ سال که سه واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را تزریق کرده‌اند، می‌توانند برای تزریق دز سوم به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون محل زندگی خود مراجعه کرده و دز سوم واکسن خود را دریافت کنند. تاکنون بیش از ۱۲ درصد برای تزریق دز سوم واکسن کرونا مراجعه کرده‌اند و با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

اومیکرون تاکنون در کاشان شناسایی نشده است

سیدعلیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ در خصوص شناسایی سویه اومیکرون در کاشان، اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلاء به سویه جدید کرونا (اومیکرون) در کاشان یافت نشده است.

بیشتر بخوانید:

ابتلای یک نفر به امیکرون در تهران قطعی شد

آمار اومیکرون ایران ۲۸ آذر؛ ۱ ابتلاء

گونه امیکرون به سرعت برق در حال افزایش است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 488 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.