خبرگزاری اصفهان 15 انتخابات شورای شهر لزوما سیاسی نیست - اصفهان 15

حامد یزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به برگزاری «دوره مدیریت شهری» اظهار داشت: انتخابات شورای شهر لزوماً یک انتخابات سیاسی نیست بلکه تخصصی است و از منظر تخصص هم باید به آن نگاه شود.

وی افزود: در عرصه مدیریت شهری افراد کاندیدا و افرادی که در مورد لیست‌های انتخاباتی و فرآیند آن نظارت و حتی نظر می‌دهند باید با نگاه تخصصی باشد و به همین خاطر دوره مدیریت شهری در اصفهان با هدف آشنایی و یک هشدار در این رابطه برگزار شد.

مدیریت شهری تک بعدی نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان بیان داشت: یکی از اهداف برگزاری این دوره آشنایی افراد با حیطه مدیریت شهری چندگانه است که مدیریت شهری تنها یک حوزه خاص نیست و ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، مدیریتی، حمل و نقل و … را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به جزئیات این دوره تصریح کرد: علاقه‌مندان به این دوره با مفاهیم اولیه مدیریت شهری آشنا می‌شوند و از مدرسان با سابقه اجرایی مدیریت کلان شهرها و مسئولیت‌های شهری استفاده شد همچنین با توجه به شرایط کرونا تعداد ثبت‌نامی‌ها از سطح انتظار بیشتر بود.

یزدیان کادرسازی برای سازمان، مشخص شدن علاقه مندان این حوزه، توانمندسازی و ایجاد رزومه و ثبت نام افراد متخصص در لیست شوراها را از جمله نتایج این دوره برشمرد و گفت: این دوره در واقع یک هشدار برای مدیریت شهری است که تنها دیدگاه سیاسی برای انتخاب و انتصاب ملاک نیست بلکه تخصص مورد نیاز است.

معیار سیاسی برای انتصاب و انتخاب

وی یکی از خلاءهای مدیریت شهری را عدم آشنایی مدیران شهری با حیطه مدیریتی دانست و افزود: عرصه مدیریت شهری مهم و پیچیده است و انتصاب و انتخاب‌ها نباید بر اساس معیارهای سیاسی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان معتقد است که ورود به شورای شهر و مدیریت شهری باید عالمانه و هوشمندانه باشد در صورتی گروه‌های سیاسی بر اساس معیارهای فکری، افراد را مشخص می‌کنند.

لزوم برگزاری دوره‌های تخصصی مدیریت شهری

وی ادامه داد: گروه‌های هدف این دوره اغلب دانشجویان عمران و شهرسازی بودند اما ما تصدی استخدام در سیستم شهرداری را نداریم و یک گواهی رسمی شرکت در دوره از مجموعه رسمی دانشگاه به شرکت کنندگان داده می‌شود.

یزدیان با اشاره به ادامه برگزاری دوره و برگزاری دوره‌های تخصصی و میزگردها، گفت: در دوره دوم افراد دیگری اضافه می‌شود و حتی در تخصص‌های مختلف برای افراد مشغول در سیستم شهرداری با نگاه مدیریتی دوره‌هایی برگزار می‌شود.

کد خبر ۵۱۸۳۸۲۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 394 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها