خبرگزاری اصفهان 15 اردیبهشت ماه مشکل آب شرب اصفهان برطرف می‌شود - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، عباس رضایی ظهر چهارشنبه در آئین بهره برداری از سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان با بیان اینکه نگرش شهرداری به انجام اقدامات فرهنگی نیز قابل ستایش است، اظهار داشت: لزوم اصلاحاتی که در سقف سالن گلستان شهدا به چشم می‌خورد از اهمیت کار نمی‌کاهد چراکه این مکان، مقدس و در شأن مردم و خانواده شهدا است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان گفت: وعده دولت به مردم اصفهان دو روز پیش عملیاتی شد تا آب حاصل از اجرای این طرح برای صرفاً مصرف صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در منطقه‌ای خشک قرار دارد و با خطر فرونشست زمین روبه‌رو است، افزود: اگر بتوانیم جلوی ضرر را از هر نقطه بگیریم، نفع دارد از همین رو طرحی تحت عنوان تأمین آب شرب اصفهان بزرگ در دست اقدام است تا از اردیبهشت ماه مشکل شرب مردم شهر اصفهان و ۱۴ شهر دیگر برای پنج سال آینده برطرف شود.

وی از ورود ۲.۵ برابر میزان بودجه سال ۹۹ سرمایه به استان اصفهان خبر داد و گفت: همه این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده که با کرونا و جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

آزادسازی مسیرهای گلستان شهدا در دستور کار است

همچنین شهردار اصفهان اشاره به اینکه تقارن اعیاد شعبانیه و بهره‌برداری از سالن گلستان شهدا خیر و برکت بزرگ به همراه دارد، اظهار داشت: با افتتاح این پروژه همواره شاهد برگزاری مراسم معنوی، مذهبی و فرهنگی در این مکان خواهیم بود.

قدرت‌الله نوروزی ادامه داد: امسال اصفهان هر روز شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد بوده است و این امر شاهد این مدعاست که در این دوره مدیریت شهری اقدامات عمرانی در هیچ روزی متوقف نشده است و یک نمونه آن بهره برداری از سالن گلستان شهدا در آخرین روزهای سال است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای آزادسازی این محل رضایت قلبی همه ساکنان را مورد توجه قرار دادیم، ابراز داشت: شمال گلستان شهدا و محله احمدیه هم در قالب این طرح آزادسازی شد، این اقدام باید تا خیابان سجاد ادامه یابد تا از یک عرصه بزرگ فرهنگی و فضای سبز وارد گلستان شهدا شویم.

نوروزی افزود: مجموعه گلستان شهدا در اطراف خود یک مرکز سیاحتی و مذهبی خواهد داشت چراکه این کار در اصفهان با ۲۳ هزار شهید و هشت هزار شهیدی که در گلستان شهدا آرمیده اند، شایسته انجام است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اطراف گلستان شهدا آزادسازی و مسیرها زیبا می‌شود، گفت: یقین دارم این کار خواسته همه مردم، مسئولان و خانواده شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: امروز آغاز یک حرکت جدید برای تقدیر و تکریم از خانواده شهداست اما کار اینجا پایان نیافته و اگر ضعفی وجود دارد در مسیر اجرا برطرف می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه از این پس بهره بردار این سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ادامه داد: این محل به مکانی برای تکامل روح انسان‌ها و برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری از بودجه دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی به بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی رسیده است و اکنون بودجه ۷۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ به تحقق ۹۰ درصدی رسیده و صرف عمران و ایجاد عدالت فضایی در شهر شده است.

مجموعه پل‌های شهید سلیمانی آماده بهره برداری است

شهردار اصفهان همچنین با بیان اینکه مجموعه پل‌های شهید سلیمانی در نوع خود بزرگترین و بی نظیرترین اقدام و سازه است، تصریح کرد: در برنامه ریزی ها قرار بود این طرح ۳۶ ماهه ساخته شود که به جمع بندی برای ۲۴ ماهه رسیدیم و اکنون این طرح ظرف ۲۰ ماه ساخته شده و آماده استفاده شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه اگر افتتاحیه رسمی برای بهره برداری از این طرح در نظر گرفته نشود، اجازه نمی‌دهیم به خاطر تشریفات، بهره برداری از چنین طرحی به تأخیر بیفتد، ادامه داد: در بخش‌هایی از پروژه که اکنون امکان تردد خودروهای سنگین وجود دارد، یک روز تأخیر هم ضرر است و باید قبل از سال جدید مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر ۵۱۷۲۲۱۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 423 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.