خبرگزاری اصفهان 15 اختصاص ۲۱ میلیارد ریال برای تجهیز و ساخت ایستگاه آبخوان کاشان - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، محمدمهدی شریفی عصرپنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی تجهیز و ساخت پروژه آبخیزداری آبخوان کاشان با اشاره به اهمیت جمع آوری آب‌های سطحی و تقویت منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که به این منظور بسیار می‌تواند کمک منطقه و شهر کاشان باشد پروژه آبخوان است که این پروژه در جوار آزاد راه کاشان – قم کلنگ آن به زمین زده شد و قرار است تا تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری به دلیل اهمیت آن برای تأمین امنیت غذایی مردم در نظر رهبر معظم انقلاب هم دارای اهمیت است، ابراز داشت: ۲۱ میلیارد ریال اعتبارات ساخت این پروژه با نگاه ویژه ایشان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به اینکه این پروژه به طول یک هزار و ۵۰۰ متر است، تصریح کرد: میزان گنجایش آب ذخیره شده در این پروژه بیش از دو میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف اصلی این پروژه مهار سیلاب‌های فصلی و هدایت آن به رودخانه به دلیل عدم ورود آن به دشت کاشان در پایین دست مسیر این سیلاب هاست، خاطرنشان کرد: سفره‌های آب زیرزمینی هم با این پروژه‌ها تقویت می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه ارتفاع بند خاکی این پروژه ۴.۵ متر است، افزود: خوشبختانه طی سال‌های گذشته نگاه ویژه ای از طرف مسئولین محلی و استانی به طرح‌های آبخیزداری کاشان شده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته برای طرح‌های آبخیزداری کاشان در سال ۹۹ نسبت با سال ۹۷ حدود ۳۹ درصد رشد داشته است، گفت: از سال ۹۷ تا پایان سال ۹۹ حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت، تجهیز و نگهداری طرح‌های آبخیزداری و جنگل کاری کاشان اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به اینکه تمام طرح‌های آبخیزداری با مطالعه قبلی و بر اساس جغرافیای دشت کاشان انجام شده است، تاکید کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های آبخیزداری و استفاده از آن بتوانیم روان آب‌های پس از بارش نزولات جوی را به نفع مردم و توسعه اقتصادی منطقه در حوزه‌های مختلف به خصوص در کشاورزی هدایت کنیم.

کد خبر ۵۱۷۲۷۷۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 579 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.