خبرگزاری اصفهان 15 اتمام عملیات اجرایی بندخاکی تخت عباس گلپایگان تا ۳ ماه آینده - اصفهان 15

مهدی رمدان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی هشت هزار اصله نهال از نوع اقاقیا، کاج تهران، زبان گنجشک، ارغوان، زیتون تلخ، داغداغان، سنجد و توت در شهرستان گلپایگان کاشت شد.

وی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان ۱۸۶ هزار هکتار اراضی ملی دارد که شامل ۳۰ هزار هکتار کشاورزی و ۱۵۰ هزار هکتار مرتعی است، گفت: تاکنون در ۴۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان طرح مرتعداری با هدف حفظ مالکیت و درآمدزایی بهره‌برداران اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: با جذب ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی دو سازه آبخیزداری و دو سازه پخش سیلاب در حوزه تخت عباس شهرستان گلپایگان با ظرفیت آبگیری ۶۰۰ هزار متر مربع به منظور ذخیره نزولات آسمانی و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی احداث شده است.

وی افزود: با صرف ۱۷ میلیارد ریال اعتبار فاز نخست بند خاکی تخت عباس شهرستان گلپایگان با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب به اتمام رسید و فاز دوم نیز شامل ساخت سرریز بند خاکی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: ۷۴۰ سازه آبخیزداری تاکنون در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان گلپایگان با هدف حفظ خاک و پوشش گیاهی و نفوذ نزولات آسمانی به لایه‌های زمین ایجاد شده است.

کد خبر ۵۱۶۶۹۶۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 376 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.