خبرگزاری اصفهان 15 آرامش بهاری در ۴۹ بقعه استان اصفهان اجرایی می‌شود - اصفهان 15

حجت‌الاسلام محمد حسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اصفهان اظهار داشت: این طرح برای یازدهمین سال در بقاع متبرکه استان اصفهان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور تقویت باورهای دینی، بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه و میزبانی از مسافران نوروزی برگزار می‌شود، ابراز داشت: این طرح در ۴۹ امامزاده استان اصفهان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود، اضافه کرد: این طرح در کل کشور در ۵۰۰ بقعه اجرایی خواهد شد و سهم اسان اصفهان یک دهم این اماکن است.

اجرای طرح آرامش بهاری بر اساس رنگ‌بندی شهرها در وضعیت کرونا

وی با بیان اینکه روند اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز ۱۴۰۰ بر اساس رنگ بندی شهرها در وضعیت شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: بقاع اصلی مجری طرح آرامش بهاری، بقاعی هستند که در ایام تعطیلات نوروز دارای زائر و مسافر است، بنابراین بقاع متبرکه‌ای که به هر دلیل زائر قابل توجهی ندارند از شمول طرح خارج شده و فقط نظافت و آمادگی استقبال از زائرین احتمالی برای آنان متوقع است.

حجت الاسلام بلک افزود: ادارات اوقاف شهرستان در صورتی مجاز به برگزاری طرح آرامش بهاری در مراکز گردشگری حریم بقاع متبرکه هستند که فعالیت طرح در بقاع متبرکه کمرنگ نشده و تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه نظافت محیط و آراستگی و آماده‌سازی فضاهای زیارتی و خدماتی به ویژه سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ، اقامه نمازجماعت در بقاع مجری طرح آرامش بهاری، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو، جشن ولادت حضرت مهدی (عج) و روز جمهوری اسلامی باید در اولویت باشد، ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت متشکل از غرفه‌های انتظار و مهدویت، مشاوره، کودک و نوجوان، عفاف و حجاب و… با بهره‌مندی از مبلغین اعزامی و بومی نیز در دستور کار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و اعیاد شعبانیه را از دیگر برنامه‌های در دستور کار بقاع استان اصفهان اعلام کرد و گفت: برای این امر ستاد هماهنگی ر استان تشکیل و تقسیم کار انجام شده است.

راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در امامزادگان

وی اجرای مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا، اجرای مراسم اجتماع منتظران در آخرین روز جمعه سال را از برنامه‌های طرح آرامش بهاری اعلام کرد و گفت: برگزاری دعای ندبه و توسل به امام زمان (عج) در بقاع مجری دارای شرایط با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برگزاری مراسم تحویل سال نو به صورت ویژه در بقاع متبرکه شاخص با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و هماهنگی با ستاد کرونای شهرستان

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت و بهداشت در بقاع مجری طرح و تعامل با مراکز بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و مجمع خیرین سلامت نیز در دستور کار طرح آرامش بهاری است، اضافه کرد: انجام ویزیت رایگان در طول طرح و اهدا ماسک و مایع ضد عفونی در این برنامه دیده شده است که در هفته گذشته ویزیت رایگان در زینبیه اصفهان اجرایی شد.

کد خبر ۵۱۷۳۱۸۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 384 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.