خبرگزاری اصفهان 15 مدارس اصفهان و ۱۱ شهر، فردا ۲۰ دی‌ماه تعطیل است - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، دبیرخانه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان مستقر در این اداره کل دوازدهمین اطلاعیه خود در سال جاری را صادر کرد:

نظر به پیش‌بینی‌های به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان، دوازدهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه به صورت غیر حضوری تشکیل شد و ضمن تأیید کلیه مصوبات مندرج در اطلاعیه شماره ۱۱ تنها با یک تغییر در نحوه و ساعات اجرای طرح زوج و فرد خودروها، موارد زیر برای اعمال در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ تصویب شد:

۱ – مقرر شد با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها در کلیه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه ۲۰ / ۱۰ / ۱۴۰۰ در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، دولت‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، فولادشهر، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط انجام شود.

۲- اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضائی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام کند.

۳ – پلیس راهور شهرستان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان و اجرای طرح زوج و فرد خودروها از درب منزل از ساعت شش تا ۲۲ (۱۰ شب) موظف شد.

۴ – اداره کل صمت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مکلف شد در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای سنگ‌شکن و سنگ‌کوبی پیرامون شهر اصفهان اطلاع رسانی نموده و تا حصول نتیجه پیگیری لازم را به عمل آورد.

۵ – مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص اعلام ممنوعیت انواع فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، پارک‌ها، بوستان‌ها و ایستگاه‌های ورزشی و نظارت بر اعمال این ممنوعیت اقدام نماید.

۶ – شهرداری اصفهان موظف شد نسبت به توقف فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاک‌ریزی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اقدام نماید.

۷ – مقرر شد شهرداری‌های شهرهای اقماری اصفهان نیز از فعالیت‌های منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری کنند.

۸ – به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان نیز توصیه می‌شود با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری کنند و گروه‌های آسیب‌پذیر شامل: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و بانوان باردار نیز از ترددهای غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ خودداری نمایند.

ایرج حشمتی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان

۱۹ دی ماه ۱۴۰۰

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 523 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 12 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.