خبرگزاری اصفهان 15 پیش فروش قبر در بقاع متبرکه شهرستان کاشان ممنوع است - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵ علی اکبر مرتضایی پیش از ظهر چهارشنبه، در جلسه کمیته ساماندهی آرامستان های کاشان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد برای اعلام مراسم تشییع متوفیان خود از ماشین بلندگودار استفاده می‌کنند، اظهار داشت: بسیاری از شهروندان از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند و بر این اساس مقرر شد که با این گونه خودروها برخورد شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دادستان و نیروی انتظامی با برخورد با اینگونه اقدامات شده است، ابراز داشت: در صورت مشاهده، وسیله نقلیه متخلفین توقیف و تجهیزات صوتی آنها ضبط شود.

فرماندار شهرستان کاشان همچنین تصریح کرد: استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات صوتی برای برگزاری مراسم‌های ویژه ترحیم در محیط آرامستان ها و بقاع متبرکه داخل شهر ممنوع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن لزوم ساماندهی آرامستان های سطح شهر کاشان تصریح کرد: مدیریت آرامستان های بایر با اداره اوقاف و آرامستان های دایر به عهده شهرداری هاست و بر این مبنا شهرداری کاشان باید برای تعیین وضعیت آرامستان های فیض و دشت افروز اقدام کند.

مرتضایی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت کشور و بهداشت درمان آموزش پزشکی هرگونه پیش فروش قبر در بقاع متبرکه شهرستان‌ها ممنوع است، افزود: به منظور عدم فروش قبور جدید در بقاع متبرکه اداره اوقاف موظف شد لیستی از قبور پیش فروش شده را که صاحب سند و مدرک معتبر هستند، تهیه کند.

وی با اشاره به تغسیل برخی از متوفیان در آرامستان های سطح شهرستان کاشان گفت: مرکز بهداشت کاشان موظف است از این غسالخانه‌ها بازدید و بازرسی مداوم داشته باشد و در صورتی که اثبات شود این غسالخانه‌ها برای مردم مخاطرات بهداشتی، زیست محیطی و اجتماعی داشته باشد، باید تعطیل شود.

کد خبر ۵۲۰۰۰۴۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 430 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها