خبرگزاری اصفهان 15 ورود به مناطق تحت مدیریت محیط زیست اصفهان ممنوع است - اصفهان 15

سرهنگ مرتضی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور از ورود طبیعت‌گردان به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان جلوگیری می‌شود و بازدیدها هم از این مناطق تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: این مناطق شامل پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع که هر ساله در ایام پایانی تعطیلات نوروزی؛ پذیرای شهروندان بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان ابراز داشت: چنانچه افرادی قصد ورود به این مناطق حفاظت شده را داشته باشند محیط بانان به منظور حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ از ورود آنان جلوگیری خواهند کرد و این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اتخاذ شد.

جمشیدیان تصریح کرد: بهار فصل زادآوری جانواران و طبیعت نیز هست و برخی افراد سودجو مشکلاتی را برای حیات وحش و برهم زدن آرامش حیوانات ایجاد می‌کنند که محیط بانان با متخلفان در این زمینه برخورد خواهند کرد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

کد خبر ۵۱۷۸۶۵۴

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 562 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها