خبرگزاری اصفهان 15 مشارکت مردمی در رفع مشکلات شهرضا با اجرای مهرواره «محله همدل» - اصفهان 15

حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، با اشاره به اجرای مهرواره «محله همدل» در شهرضا، اظهار داشت: پویش محله همدل همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به منظور ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری برای حضور و مشارکت در حل مسائل توسط اقشار مختلف مردم در سطح محله‌های سراسر کشور و همچنین شهرستان شهرضا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کنشگران فرهنگی، امامان محله، امامان پایگاه‌های اجتماعی، هیئت‌های مذهبی در محلات، فعالان فرهنگی و اجتماعی در قالب این طرح می‌توانند فعالیت داشته باشند، عنوان کرد: در این طرح همه می‌توانند با احصای کی از مسائل و مشکلات محله خود برای رفع آن فعالیت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به اینکه رفع مشکلات احتیاج به همراهی مردم دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که «در هر کاری که مردم وارد شدند قطعاً گشایش در آن به وجود خواهد آمد» و بر این اساس برای اجرای این طرح، سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات محله‌ها استفاده می‌کند.

اجرای طرح «مهرواره محله همدل» در ۱۴ حوزه

رهایی با تاکید بر اینکه این طرح در ۱۴ حوزه اجتماعی، حقوقی، آموزشی، تربیتی، سبک زندگی اسلامی، فرهنگی اجرا می‌شود، گفت: در هر عرصه یکی از مشکلات محله از سوی مردم مورد پیگیری و حل قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به اینکه وقتی یکی از مشکلات محله از سوی مردم حل شد، می‌توانند در جشنواره ملی «مهرواره محله همدل» شرکت کنند، افزود: در هر شهرستان یک کمیته داوران و ارزیابی تشکیل شده است و طرح‌های ارائه شده از سوی این کمیته مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در نهایت به طور مثال به ازای هر ۲۰۰ هزار نفر، یک طرح در شهرستان تأیید و سپس به کمیته استانی ارسال می‌شود، گفت: در نهایت از سوی کمیته استانی دو طرح به جشنواره ملی ارسال می‌شود.

طرح «مهرواره محله همدل» طرحی برای ایجاد امید در بین مردم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا، گفت: تبلیغات طرح‌های منتخب در سطح ملی، از سوی صدا و سیما صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند به طرح استان خود رأی بدهند تا منتخب شود.

وی با تاکید بر اینکه به منتخبان این جشنواره تسهیلات لازم برای رفع مشکلات محله اعطا می‌شود، گفت: در سطح استان و شهرستان نیز، هر طرحی که مورد قبول واقع می‌شود، تجلیل خواهد شد.

رهایی گفت: اولین جامعه هدف ما در این طرح جامعه مبلغان هستند اما در کنار آنها کنشگران و فعالان فرهنگی و عموم مردم نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

کد خبر ۵۱۹۸۵۷۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 453 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها