خبرگزاری اصفهان 15 سگ کشی کار شهرداری شاهین شهر نبود / ابهام در شیوع بیماری هاری - اصفهان 15

خبرنگار اصفهان ۱۵ – گروه استان‌ها – مریم یاوری: ماجرای مرگ یکی از شهروندان شاهین‌شهر و مجروح شدن شهروند دیگری بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در نزدیکی مسکن مهر این شهرستان منجر به ایجاد حواشی زیادی شد.

هر چند هنوز ابعاد این ماجرا از سوی پزشکی قانونی، دستگاه قضائی و نیروی انتظامی باز نشده و پرونده در دست تحقیقات اولیه است و علت مرگ این شهروند شاهین شهری مشخص نشده، اما از شب گذشته تاکنون تصاویری در فضای مجازی دست به دست می‌شود مبنی بر کشتار سگ‌های ولگرد مسکن مهر شاهین‌شهر که این امر منجر به تجمع بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان شاهین‌شهری روبه‌روی فرمانداری شده است.

هنوز علت مرگ هنرمند فوت شده مشخص نیست اما سگ‌ها را کشتند

سپیده ابراهیمی یکی از شهروندان شاهین شهر در این ارتباط به خبرنگار اصفهان ۱۵ می‌گوید: هنوز مشخص نیست علت اصلی مرگ این شهروند در نزدیکی مسکن مهر چه بوده است و برخی قصاص پیش از موعد انجام داده‌اند.

او که معتقد است کشتار سگ‌ها اقدامی غیر اخلاقی بوده است، ابراز می‌کند: دیدن چنین صحنه‌های دلخراشی و صداهای تیراندازی که شب گذشته شهروندان را وحشت زده کرد نیز اقدامی زشت و زننده بوده و از دستگاه قضائی و فرمانداری درخواست داریم هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند.

دستورالعمل شهرداری در زمینه جمع آوری سگ‌های ولگرد مورد نقد است

همچنین فرماندار شاهین شهر نیز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ ضمن عذرخواهی از شهروندان شاهین شهر و افکار عمومی به دلیل وقوع حادثه مرگ یکی از هنرمندان شاهین شهر به دلیل حمله سگ‌های ولگرد اظهار می‌کند: در این زمینه فرمانداری هیچ دستوری مبنی بر کشتار سگ‌ها صادر نکرده است.

اسفندیار تاجمیری تصریح می‌کند: شهرداری بر اساس دستورالعملی که دارد باید نسبت به زنده گیری و تیمار سگ‌ها اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل شهرداری در زمینه جمع آوری سگ‌های ولگرد مورد نقد است، ابراز می‌کند: در این زمینه باید توجه داشت که شهرستان شاهین شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، تجمع کارخانجات صنایع غذایی، مراکز پسماند و چرمشهر جاذبه را برای حضور حیوانات و به ویژه سگ‌های بلاصاحب فراهم کرده است.

فرماندار شاهین شهر با بیان اینکه تعداد سگ‌های ولگرد در شاهین شهر بیش از ظرفیت مرکز راه‌اندازی شده برای نگهداری سگ‌ها در این منطقه است، می‌گوید: بیش از ۱۷۰ قلاده سگ در حال حاضر در این مرکز نگهداری و تیمار می‌شود اما باید توجه داشت که حفظ جان انسان‌ها در این زمینه در اولویت است.

سگ‌ها امنیت و سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند

تاجمیری با بیان اینکه تأکیدات فرمانداری و دادستان شاهین شهر بر اجرای دستورالعمل قانونی در مقابله با این سگ‌ها بوده است، ادامه می‌دهد: در این زمینه با شهرداران و دهیاران جلسه‌ای را برگزار کرده‌ایم و باید توجه داشت که سگ‌ها امینت و سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند.

وی در خصوص ابتلای این سگ‌ها به بیماری هاری اظهار می‌کند: احتمال ابتلای سگ‌ها به این بیماری وجود داشته و در این زمینه بررسی شرایط در دستور کار قرار دارد.

کشتار سگ‌ها در شاهین شهر کار نیروهای شهرداری نبوده است

همچنین شهردار شاهین شهر در این زمینه با بیان اینکه کشتار سگ‌ها در شاهین شهر کار نیروهای شهرداری نبوده است، به خبرنگار اصفهان ۱۵ می‌گوید: در این زمینه نامه‌ای را به دادستانی ارسال کرده و خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده شده‌ایم.

احمدرضا پری تبار ادامه می‌دهد: همچنین امشب گشت‌های خدمات شهری شهرداری و نیروی انتظامی گشت زنی خواهند کرد تا مشخص شود که این اقدام توسط چه کسانی انجام می‌شود.

وی در خصوص احتمال ابتلای این سگ‌ها به بیماری هاری اظهار می‌کند: در این زمینه هیچ سندی وجود ندارد و این احتمال در دست بررسی است.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه مرکز نگهداری سگ‌ها در شاهین شهر در حال تکمیل شدن است، ادامه می‌دهد: باید توجه داشت که سگ‌های ولگرد شهرهای دیگر نیز در شاهین شهر رهاسازی می‌شوند و برای ساماندهی آنها درخواست واگذاری زمین ۱۰ هزار متر مربعی را از منابع طبیعی داشته‌ایم که در صورت واگذاری این زمین در کمتر از یک ماه این مرکز را بهره برداری خواهیم کرد.

طرح سوال از وزیر کشور در خصوص سگ‌های ولگرد

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی در این زمینه با بیان اینکه با طرح سوالی از وزیر کشور در خصوص حادثه حمله سگ‌های ولگرد که موجب کشته و مصدوم شدن دو نفر از اهالی مسکن مهر شده‌اند، خواستار پاسخگویی وی شده ام به خبرنگار اصفهان ۱۵ گفت: کوتاهی شهرداری شاهین شهر در جمع آوری سگ‌های ولگرد کاملاً مشهود است.

عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: به عنوان نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خواستار برخورد قاطع مراجع ذی صلاح قانونی با متخلفین این حادثه ناگوار هستم.

هر چند هنوز هیچ نهادی مسئولیت کشتار سگ‌ها را بر عهده نگرفته است اما باید توجه داشت که پاک کردن صورت مساله به واسطه کشتار سگ‌ها راحت ترین راهکار برای مسئولان بوده و این در حالی است که باید چاره‌ای اندیشیده شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

کد خبر ۵۲۰۰۰۸۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 619 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها